عملیات پر تلفات کربلای ۴و۵ درجنگ ایران وعراق-۲۰ دقیقه

عملیات پر تلفات کربلای ۴و۵ درجنگ ایران وعراق-۲۰ دقیقه-۱۱ دی


دهها سال از جنگ ایران و عراق می گذرد ولی پرونده های جنایت رژیم این بار توسط خود دست اندرکارانی که خون صدها هزار تن از مردم ایران را به زمین ریختند باز می شود . این جنگ در نهایت پس از حدود ۸ سال در مرداد ۱۳۶۷ پس از به جا گذاشتن یک میلیون کشته و ۱۱۹۰ میلیارد دلار خسارات به دو کشور خاتمه یافت.

گزارش

زیرنویس: عملیات پرتلفات کربلای ۴ و ۵ در جنگ ایران و عراق

 

پس از انتشار توئیت جنجالی فرمانده اسبق سپاه پاسداران در خصوص عملیات پرتلفات کربلای ۴ و ۵ در جنگ ایران و عراق،محسن رضایی در برنامه زنده تلویزیون رژیم حاضر شد تا از خود دفاع کند.

 

فرمانده اسبق سپاه پاسداران با تاکید بر این که در تمام جنگ‌های دنیا عملیات فریب از جمله بزرگ‌ترین عملیات تعیین کننده است گفت که عملیات کربلای چهار، عملیات فریب نبود ولی تبدیل به فریب شد.

 

وی همچنین توضیح داد که بحث لو رفتن اتفاقا از افتخارات جنگ است و ما جنگ را در حالت لو رفتگی به پایان رساندیم.

 

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران هم که به عنوان فرمانده در دو عملیات کربلای ۴ و ۵ حضور داشته از طریق تلفن به برنامه تلویزیونی رژیم ملحق شد و ضمن دفاع از محسن رضایی تصریح کرد که اگر می‌خواستیم بر مبنای لو رفتن عملیات، تصمیم‌گیری کنیم هیچ عملیاتی قابل اجرا نبود.

 

با این حال او یادآور شد که انجام عملیات کربلای ۵ مخالفان زیادی در میان فرماندهان وقت سپاه از جمله خود او داشته ولی به اصرار فرمانده عالی جنگ یعنی هاشمی رفسنجانی انجام شده است

 

 محسن رضایی در ادامه گفت اگر کربلای چهار نبود کربلای پنج انجام نمی‌شد و اگر کربلای پنج نبود جنگ تا امروز ادامه داشت و صدام تا امروز باقی می ماند و اختلاف کویت و عراق شکل نمی‌گرفت.

 او ادامه داد که هر سال و همزمان با سالگرد انجام عملیات کربلای ۴ یک داستان تکراری مطرح می‌شود که این عملیات لو رفته بود و هزاران نفر کشته شدند و فرماندهان هیچ توجهی برای جان بچه‌های مردم نداشتند.

 

این عملیات رژیم که در دی ماه ۱۳۶۵ با هدف تصرف بصره انجام شد به دلیل لو رفتن به اهداف خود نرسید و هزار کشته، سه‌هزار و ۹۰۰ مفقود الاثر، و ۱۱ هزار مجروح بر جا گذاشت.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3EsTmzpu6yU

 

https://www.youtube.com/watch?v=7BmZTmBcw1k
لطفا به اشتراک بگذارید: