پنجمین روند نبرد کامیونداران - مجله اجتماعی، اقتصادی

پنجمین روند نبرد کامیونداران - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۶۸ -۱۱دی۱۳۹۷

با سلام وهزار درود به قیام آفرینان ایران زمین ، که دی ماه رو به ماه تحصن واعتراض تبدیل کردن و هرمدرسه ودانشگاه و هربیمارستان وکارخانونه وهر کوچه و شهرودیاری رو از صدای فریادو اعتراضشون پر کردن . بله : رسم ایستادگی وپایداری برای احقاق حقوق به یغمارفته همین است وبس تا به پیروزی نهایی برسه .

امروز بعد از شنیدن اخبار، برنامه مجله رو با اعتصاب کامیونداران در سرتاسر ایران شروع می کنیم . همچنین در گزارش دوم می پردازیم به حادثه دلخراش دانشگاه آزاد که هفته پیش شاهد اون بودیم و در گزارش پایانی گزارشی تقدیم حضورتون میشه به عنوان «رژیم آخوندی عامل گرانی» امیدواریم برنامه ها مورد توجهتون قرار بگیره باما همراه باشید

اخبار:


افزایش ٢٤٨ درصدی قیمت رب گوجه فرنگی


مرکز آمار رژیم: بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (آذر ١٣٩٦) مربوط به «رب گوجه فرنگی» با ٢٤٨,٧ درصد افزایش و پس از آن « موز » با ١٥٦.٤ درصد افزایش و « سیب درختی زرد » با ١١١.٠ درصد افزایش می باشد

گرانی مرغ و خالی شدن سفره ها از گوشت سفید


یک رسانه حکومتی: قیمت مرغ به صورت روزانه و ساعتی در نوسان است. در دو هفته گذشته مرغ از 11 هزار تومان تا 15 هزار تومان افزایش داشت و پایان هفته گذشته دوباره به کانال 13 هزار تومان رسید اما امروز مجددا با افزایش قیمت همراه بود و به 14 هزار و 500 تومان رسید.

تابستان امسال خط فقر ۲۵ برابر سال گذشته بود


خبرگزاری حکومتی ایلنا : امسال تابستانی داغی بود. خط فقر در تابستان ۹۷، ۲۲ تا ۲۵ برابر خط فقر در تابستان ۹۶ بود. در کل فقر در همه شهرها و روستاها مانند اسبی سرکش افسار پاره کرده است و خانوارها را زیر پای خود لگدمال کرده و آینده را پیش چشمان آنها تیره و تار می‌کند.

شکاف درآمد و هزینه عامل فروپاشی سیستم بانکی


کارشناس اقتصادی رژیم: بالغ بر ۸۰۰ هزار میلیارد تومان از کل نقدینگی کشور در قالب سپرده‌های مدت‌دار است. بنابراین سیستم بانکی در این شرایط باید ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سود سپرده توزیع کند. ۳۰ تا ۶۰ درصد طرف دارایی نظام بانکی منجمد، موهومی و غیر واقعی است در حالی که طرف بدهی‌های آن که سپرده‌های مردم است تماماً واقعی است و باید سود آنها را پرداخت کند. در واقع سیستم بانکی از این شکاف درآمد و هزینه رنج می‌برد که می‌تواند موجب فروپاشی سیستم بانکی شود.

حذف حداقل دستمزد برده داری نوین در حاکمیت آخوندی


به اعتراف معاون دبیر کل ارگان حکومتی خانه‌ کارگر: در شرایطی که کارگران ایرانی دچار مشکلات معیشتی بوده و ۷۶ درصد از آنها حداقل بگیرند، تصویب طرح حذف حداقل دستمزد کارگران استثماری آشکار محسوب می‌شود.

حدود ۲۰ هزار فارغ التحصیل دکتری بیکار در کشور داریم


معاون آموزشی وزارت علوم رژیم: حدود صدهزارنفر دانشجوی دکتری و ۲۴ هزار فارغ التحصیل دکتری در سطح کشور داریم، سالانه در بهترین حالت امکان جذب ۳ تا ۵ هزار نفر از این افراد وجود دارد و بقیه این افراد سرنوشت نامعلومی به لحاظ جذب در مراکز آموزشی و پژوهشی خواهند داشت.

مرگ ۴۵۷۳ نفر در تهران به دلیل آلودگی هوا


شهردار تهران: در سال ۹۴، ۴۵۷۳ نفر بر اثر ذرات معلق بالای ۲.۵ میکرون در تهران از دنیا رفته‌اند، همچنین سالانه ۱۴۹۴ نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی و آلودگی به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

تقریباً تمامی کشور به غیر از بخش‌هایی از شمال غرب کشور دچار تنش آبی هستند


کارشناس حوزه آب و محیط زیست: استان تهران و بخش‌هایی از استان اصفهان که با تراکم جمعیت بیشتر رو به رو هستند، سرانه آبی کمتری دارند. تقریباً تمامی کشور به غیر از بخش‌هایی از شمال غرب کشور دچار تنش آبی هستند. اگر آبخوان‌داری درست اجرا می‌شد به اندازه یک اقیانوس آب داشتیم. رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی: در صورتی که به جای سد سازی، آبخوان‌داری به درستی در کشور اجرا می‌شد اکنون به اندازه یک اقیانوس زیر اراضی کشور آب نگه داشته شده بود.

یادآوری می‌شود عمده سدسازیها تنها بدلیل سودجویی و غارتگری توسط سپاه پاسداران بدون مطالعات ضروری برای ساخت و ساز سدها انجام شده و ایران را وارد شدیدترین بحران آبی کرده است. امروزه همه به آثار زیانبار این گونه سد سازیهای خیانتبار بر روی محیط زیست و منابع آبی و حتی زندگی مردم اذعان می‌کنند.

پروانه دار کردن چاههای غیر مجاز مربوط به سپاه


رئیس اتاق بازرگانی ایران: در یک مقطعی متاسفانه کارهای خطرناکی در کشور انجام شد و آن هم پروانه‌دار کردن تمام چاه‌های غیرمجاز بود. حفر چاههای غیر مجاز نقش اصلی را در کاهش فاجعه بار میزان آبهای زیرزمینی که تجدید پذیر نیستند داشته است. البته عمده چاههای غیر مجاز کشور نیز مربوط به ارگانهای حکومتی و سپاه می‌باشند.

گزارش اول «پنجمین دور اعتصاب سرتاسری کامیونداران »


در هفته ای که گذشت شاهد پنجمین دور اعتصاب کامیونداران در سرتاسر کشورمون بودیم که هنوز ادامه داره . هر دور اعتصاب رانندگان و ایستادگی اونها در برابر موج اقدامات سرکوبگرانه و تهدیدات رژیم آخوندی دارای ارزش بیشتری در پایداری اقشار مختلف اجتماعی محسوب میشه.

این بار رانندگان کامیون با اتحاد و همبستگی شون نشون دادن که گول وعده و وعیدهای دروغین سردمداران این حکومت فاسد رو نخوردن و دوباره برای احقاق حقوقشون دست ازکارکشیدن ودور پنجم نبرد رو شروع کردن . این همدلی وهمبستگی نشون دهنده عمق آگاهی وغیرت رانندگان عزیز میهنمونه که راه خودشون رو پیدا کردن

گزارش دوم « حادثه مرگبار در دانشگاه آزاد»


ازپرپر شدن کودکان معصوم پیش دبستانی در زاهدان تا جانباختن مظلومانه دانشجویان دانشگاه آزاد در تهران زمان زیادی را طی نکردیم . ومعلوم نیست که فردا نوبته کدوم مدرسه وکدوم دانشگاه است ؟ اما این حادثه تلخ یک واقعیتی رومثل همیشه به نمایش گذاشت که در این حکومت غارتگر ودزد هیچ کس حسابی پس نمی ده ، وهیچکس پاسخگوی درقبال جنایتهایی که در حق این مردم می کنن نیست؟ ضمن تسلیت وهمدردی مجدد با خانواده این عزیزان وهمه مردم میهنمون گزارشی از این حادثه مرگبار در دانشگاه آزادتهیه کردیم که توجهتون رو به اون جلب می کنم.

گزارش سوم « رژیم آخوندی عامل گرانی»


در گزارش دلخراش دانشگاه گفتیم که دستگاه حکومتی فقط وفقط به توجیه و سرهم بافی دجالگرانه برسرعلت این حادثه دلخراش پرداخت و این اولین بارنیست و آخرین با ر هم نخواهد بود . اما بازهم بشنوید از این دجالگری آخوندی که می خواهد برای پوشاندن این همه فقر وگرانی تقصیر رو گردن مردم محروم که خود قربانی غارتگری این دزدان ثروت کشورشون هستد بیاندازن تا بتونن چند صباحی دیگه به حاکمیت ننگین خودشون ادامه بدن . ولی مردم آگاه میهنمون دست همه شون رو خوندن ودیگه به قول معروف حناشون رنگی نداره . گزارشی از این شیادگری آخوندی تهیه کردیم که باهم می بینیم .

کلیه فروشی معلمان ایران – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۶۷

اعتصاب سراسری رانندگان کامیون برای هفتمین روز+فیلم
لطفا به اشتراک بگذارید: