پیشرفت بزرگ درگفتگوهای تجاری چین وامریکا-۲۰ دقیقه

 پیشرفت بزرگ درگفتگوهای تجاری چین وامریکا-۲۰ دقیقه-۱۱دی


جنگی تجاری که در تابستان سال ۲۰۱۸ میان آمریکا و چین شروع شد دارد بارهایش را به زمین می گذارد . شروع این جنگ از طرف دولت جدید آمریکا بود که می خواست با زیاد کردن تعرفه های گمرکی بر روی کالاهای خارجی، در داخل آمریکا فرصت های شغلی بیشتری را ایجاد کند. حالا به رویدادهای جدید میان دو کشور توجه کنیم

گزارش

زیرنویس: پیشرفت بزرگ در گفتگوهای تجاری چین و آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می گوید ممکن است روابط تجاری میان آمریکا و چین به «یک پیشرفت بزرگ» دست پیدا کند .

او روز شنبه گذشته با رئیس جمهور چین یک گفتگوی تلفنی داشت و پس از این تماس ، در یک پیام توییتری نوشت: تماس طولانی و بسیار خوبی با رئیس جمهور چین داشتم. توافقات به خوبی پیش می‌رود و اگر به سرانجام برسد، تمام موضوعات، حوزه‌ها و نقاط اختلاف را دربر می‌گیرد و پیشرفت بزرگی بوجود آمده است.

چین و آمریکا از ژوئن ۲۰۱۸ میلادی یک جنگ تجاری را شروع کردند که ابتدا بر سر تعرفه های گمرکی بود . این جنگ تاثیرات مخربی بر بازارهای مالی گذاشت . به دلیل این جنگ صادرات و واردات کالاهایی به ارزش صدها میلیارد دلار میان این دو کشور بزرگ مختل شد.

 با بی‌نتیجه ماندن این جنگ تجاری، سرانجام روسای جمهور هر دو کشور تصمیم به آتش بس گرفتند. آنها موافقت کردند تا اجرای تعرفه‌های تجاری جدید را از ابتدای ماه دسامبر برای ۹۰ روی به تعویق بیندازند و در این مدت برای تنش زدایی با هم مذاکره کردند .

رئیس جمهور چین هم تاکید کرده که در صورت عملی شدن این توافق‌ها، منافع آن به کل جهان خواهد رسید.

مقامات چینی می گویند اگرچه روابط دو کشور «طوفانی» بوده اما از این پس از طوفان عبور کرده است . آنها عقیده دارند ایجاد یک رابطه سالم میان دو چین و آمریکا هم به نفع آنها و هم به نفع ثبات جهانی است.

 

https://fa.euronews.com/2018/12/30/trump-big-progress-china-xi-jinping-trade-deal-moving-along-very-well
لطفا به اشتراک بگذارید: