لغو ورود 23 فروند هواپیمای سوخو به ایران-۲۰دقیقه-۱۲دی

لغو ورود 23 فروند هواپیمای سوخو به ایران-۲۰دقیقه-۱۲دی




دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی رژیم گفت:‌ ورود هواپیماهای سوخو به ایران منتفی شده او که با خبرگزاری حکومتی ایلنا مصاحبه می کرد گفت: تاکنون وزارت خزانه داری آمریکا مجوز خرید هواپیماهای سوخو از روسیه را صادر نکرده است. به گزارشی در این رابطه توجه کنید

گزارش

لغو ورود 23 فروند هواپیمای سوخو به ایران





دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه فعلا به دلیل عدم صدور مجوز اوفکOFAK،‌ ورود هواپیماهای سوخو منتفی شده است، گفت: شرکت هواپیمایی دنا هنوز پرواز عملیاتی ندارد و به دنبال خرید هواپیما است.

این کارگزار رژیم در گفت وگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا گفت: شرکت هواپیمایی ایران ایرتور اخیرا تفاهمنامه خرید 20 فروند هواپیمای سوخو را به امضا رسانده بود و یک شرکت دیگر هم پیش نویس قرارداد اجاره 3 فروند هواپیمای سوخو را منعقد کرده بود اما گویا فعلا به دلیل عدم صدور مجوز اوفک،‌ ورود این هواپیماها منتفی شده است.

وی ادامه داد: نمی دانیم امکان به سرانجام رسیدن این قراردادها وجود دارد یا نه؟

پیش از این سوخو اعلام کرده بود که برخی از قطعات امریکایی این هواپیماها را تغییر خواهد داد تا برای فروش آن به ایران نیازی به اخذ مجوز از وزارت خزانه داری نباشد اما نتوانست این اقدام را انجام دهد و احتمالا تغییر قطعات آمریکایی این هواپیما نیاز به زمان داشته باشد .

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی رژیم با بیان اینکه دور زدن تحریم‌های جدید از تحریم‌های دوره قبل سخت‌تر شده ، اظهار داشت: برخلاف اینکه شرایط سختی برای صنعت هوانوردی کشور ایجاد شده اما هر یک از شرکت‌های هواپیمایی، برنامه خرید هواپیما عمدتا هواپیمای دست دوم اما جوان را دارند.

اسعدی سامانی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه برخی از کشورها علیه ناوگان هوایی ایران تحریم‌های سوخت رسانی اعمال کرده‌اند اما نمی‌گذاریم مشکلی را برای برنامه پروازی ایرلاین‌های کشورمان ایجاد کنند. او توضیح نداد که چگونه می توان تحریم های آمریکا و بطور خاص تحریم های سوخت رسانی علیه شرکت های هوایی رژیم را دور زد.
لطفا به اشتراک بگذارید: