مراکش؛ ارجاع ۱۵ متهم در پرونده قتل گردشگران به قاضی پرونده‌های تروریستی-۲۰دقیقه-۱۲دی

 مراکش؛ ارجاع ۱۵ متهم در پرونده قتل گردشگران به قاضی پرونده‌های تروریستی-۲۰دقیقه-۱۲دی




چندی پیش دو گردشگر زن دانمارکی و نروژی در "کوه‌های اطلس" واقع در مرکز مراکش ناپدید شدند از همان ابتدا انگشت اتهام به سوی گروههای بنیاد گرا در این کشور نشانه رفت و خیلی زود جنایتکاران دستگیر شدند

 گزارش

مراکش؛ ارجاع ۱۵ متهم در پرونده قتل گردشگران به قاضی پرونده‌های تروریستی





دادستانی کل رباط اعلام کرد: «۱۵ مظنون در قتل دو گردشگر در حومه مراکش به قاضی پرونده‌های تروریستی ارجاع داده شدند

 دادستان کل مراکش در دادگاه تجدید نظر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دادستانی کل از قاضی پرونده خواست با مظنونین در خصوص اتهامات وارده یعنی «تشکیل باند برای آماده‌سازی و انجام اقدامات تروریستی، تعرض عمدی به جان افراد، مشارکت در قتل عمد و ارتکاب اعمال وحشیانه در حین انجام جنایت» تحقیق کند.

در این بیانیه آمده‌است: «به نظر می‌رسد سه نفر از متهمیمن، دیگران را برای انجام اقدامات تروریستی تشویق و ترغیب کرده بودند».

ا «دادستانی کل از قاضی پرونده خواست دستور موقت بازداشت این افراد را صادر کند .

لویزا وستر (۲۴ ساله) دانمارکی و مارین اولاند (۲۸ ساله) نروژی در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸ که تعطیلات خود را در جنوب مراکش سپری می‌کردند به دست تروریست ها به قتل رسیدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی جسد قربانیان در منطقه‌ای در مراکش که مخصوص پیاده‌روی و کوهنوردی است کشف شده است .

مقامات مراکش تاکنون ۲۰ متهم به مشارکت در این جنایت تروریستی را دستگیر کرده‌اند.

مقامات همچنین روز شنبه از دستگیری یک شخص سویسی ساکن مراکش با «ایدئولوژی افراطی و خشونت‌آمیز» خبر دادند. احتمال می‌رود این فرد نیز در این جنایت مشارکت داشته‌است.
لطفا به اشتراک بگذارید: