روابط بی پرده گروه طالبان با رژیم ایران-۲۰ دقیقه

 روابط بی پرده گروه طالبان با رژیم ایران-۲۰ دقیقه-۱۴دی




کار رژیم ایران به جایی رسیده که دیگر نمی تواند رابطه با گروههای بنیادگرا را مخفی کند . رژیمی که از ابتدای روی کار آمدن تروریسم و دخالت در کشورهای دیگر را بعنوان یک راهبرد انتخاب کرد امروز هم نیاز به چنین وسیله ای را مخفی نمی کند .

گزارش

روابط بی پرده گروه طالبان با رژیم ایران





بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه رژیم اعلام کرد روز یکشنبه گذشته یک هیات از طالبان افغانستان به تهران سفر کرده است.

 

به گزارش یورونیوز سخنگوی وزارت خارجه رژیم گفته است : « هیاتی از طالبان افغانستان در تهران مذاکراتی را با عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه داشته است.

 

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم هم هفته پیش از گفت‌وگو با مقام های طالبان در افغانستان خبر داده بود.

 

آمریکا و شمار زیادی از کشورهای خاور میانه متحد آمریکا رژیم ایران را به حمایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از گروههای تروریستی از جمله طالبان متهم می‌کنند. اگرچه رژیم تلاش می کند که با القابی مانند حمایت از گروههای مقاومت که بیشتر برای پاسداران خودش قابل مصرف است این اتهامات را نپذیرد ولی در ارتباط با طالبان ، هیچگاه داشتن رابطه با این گروه را تکذیب نکرده است.

 

 به گزارش خبرگزاری رویترز ، رژیم رابطه با گروههای بنیادگرا در افغانستان را پس از حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱شروع کرده است .

دفتر مطبوعاتی نیروهای خارجی مستقر در کابل می نویسد رژیم ایران شاخه نیروی تروریستی قدس را در افغانستان نیز تشکیل داده. این گروه در ٢٥ اکتبر سال ٢٠٠٧ توسط آمریکا لیست گذاری تروریستی شد .

نیروی تروریستی قدس در افغانستان و پاکستان دو شاخه دارد؛ یکی به نام «فاطمیون» و دیگری به نام «زینبیون» .

تیپ فاطمیون بعنوان گروه شبه نظامی وابسته به نیروی تروریستی قدس از شیعیان افغانستان تشکیل شده و در سال ٢٠١١ اعلام موجودیت کرده است . هم اکنون تیپ فاطمیون بعنوان شبه نظامیان نیابتی رژیم ایران در سوریه در جنایات رژیم اسد مشارکت دارد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در اول اکتبر سال جاری اعلام کرد سپاه پاسداران ، کودکان مهاجر افغان در ایران را برای جنگ در سوریه به کار گرفته است. این کودکان ، در سن چهارده سالگی در تیپ فاطمیون عضو گیری می شوند . امری که بر اساس حقوق بین المللی جنایت جنگی بحساب می آید.
لطفا به اشتراک بگذارید: