سپاه پاسداران ژیم میگوید روی قایقهای تندرو موشک نصب میکند-۲۰ دقیقه-۱۴دی

سپاه پاسداران ژیم میگوید روی قایقهای تندرو موشک نصب میکند-۲۰ دقیقه-۱۴دی


 

در حالیکه فشار حداکثری آمریکا بر روی رژیم برای توقف برنامه موشکی و سایر خواسته های دوازده گانه ادامه دارد، یک فرمانده سپاه پاسداران مدعی شد که قایق‌های جدید این نیرو «رادارگریز و مجهز به موشک‌های جدید» خواهند شد.

علی‌رضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، به خبرگزاری رسمی رژیم ایرنا، گفت «موشک‌های جدید بسیار چابکی» روی شناورهای سپاه تعبیه خواهند شد. واقعیت چیست؟





گزارش

سپاه پاسداران رژیم می‌گوید روی قایق‌های تندرو موشک نصب می‌کند

روز ۹دی ۹۷ رژیم آخوندی نمایشهای خیابانی به راه انداخت تا سرنگون نشدنش در جریان قیام سال ۸۸ را جشن بگیرد و برای حفظ نیروهای پژمرده و افسرده‌اش نمایش اقتدار و ثبات راه بیاندازد.

پیش از این نمایش آمریکا و دیگر کشورها از رژیم خواسته بودند برنامه توسعه موشک‌های بالیستیک با قدرت حمل کلاهک هسته‌ای را متوقف کند.

ماه گذشته هم هشت کشور اروپایی پس از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برنامه موشکی رژیم ، در بیانیه‌ای از رژیم خواسته بودند از فعالیت‌های «مرتبط با موشک‌های بالیستیک همچون پرتاب موشک دارای قابلیت هسته‌ای و هرگونه انتقال موشک، فناوری موشک‌ها و اجزای آن» که «می‌تواند نقض قطعنامه شورای امنیت باشد» خودداری کند.

رژیم بارها تهدید کرده که در صورت ادامه فشار، تنگه هرمز را می بندد. در همین رابطه به تازگی ایالات متحده ناو هواپیمابر خود را به خلیج فارس منتتقل کرد.

ناو هواپیمابر یو.اس.اس. استینس و ناوهای رزمی همراه آن، نزدیک به ده روز پیش وارد خلیج فارس شد. این اولین ناوی است که پس از خروج ایالات متحده از برجام، وارد خلیج فارس شده است.

 

سران رژیم پیش از آغاز تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تهدید کرده بودند که تنگه هرمز را خواهند بست. در یک نمونه در تابستان گذشته پس از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه رژیم که بیشتر صادرات نفت و گاز و روابط بانکی را هدف قرار داده بود ، آخوند روحانی تهدید کرد در صورت قطع صادرات نفت ایران «تنگه‌های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنها است.»

 پس از این تهدیدها، «بیل اربن» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت نیروهای آمریکایی و متحدان منطقه‌‌ای این کشور «آماده تضمین آزادی تردد دریایی و گردش آزاد تجارت حسب مجوزهای قوانین بین‌الملل هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید: