فرصت ۴ ماهه برای خروج سربازان آمریکایی از سوریه -۲۰دقیقه

 فرصت ۴ ماهه برای خروج سربازان آمریکایی از سوریه -۲۰دقیقه-۱۵دی




خروج سربازان آمریکایی از سوریه موضوعی بود که مورد قبول بسیاری از طرف حسابهای آمریکا در منطقه نبود. در داخل آمریکا هم این تصمیم ترامپ باعث نگرانی بعضی نزدیکان او شد . ولی الان وضعیت چیز دیگری است .

گزارش

فرصت ۴ ماهه برای خروج سربازان آمریکایی از سوریه 





روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از مقام های دولت آمریکا نوشت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور با دادن فرصت چهار ماهه برای خارج شدن نظامیان آمریکایی از سوریه، موافقت کرده است.

ترامپ پیشتر از خروج سریع از سوریه صحبت کرده بود، روز دوشنبه در توییتی که از تجدید نظر او در مورد نحوه خروج از سوریه حکایت دارد، نوشت این خروج «به آرامی» صورت می گیرد.

نیویورک تایمز به نقل از دو مقام آمریکایی نوشته است که ترامپ در جریان سفر هفته گذشته اش به عراق، به فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه و عراق گفته نظامیان چند ماه فرصت دارند تا به نحوی «امن و منظم» از سوریه خارج شوند.

سناتور لیندزی گراهام جمهوری خواه که برای بحث در مورد سوریه با ترامپ دیدار کرده است ، پس از این ملاقات گفت «احساس بهتری» دارد و در حال حاضر فرآیند خروج عملا در «وضعیت مکث» قرار گرفته است .

طراحان نظامی آمریکایی می گویند برای خروج منظم از سوریه و تعیین مقصد انتقال تجهیزات از این کشور، به حدود ۱۲۰ روز، یعنی چهار ماه زمان نیاز دارند.

 ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز جمعه برای بحث در مورد جزئیات دستور ترامپ، در کاخ سفید با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ دیدار کرد. قرار است بولتون ظرف روزهای آینده برای بحث در این مورد، به ترکیه و اسرائیل سفر کند.

آمریکا در حال حاضر در سوریه بیش از ۲۰۰۰ نیروی نظامی دارد.

 یکی از گزینه ها برای استقرار سربازان آمریکایی عراق است . کشوری که رژیم ایران با تشکیل گروههای شبه نظامی در آن سیاست صدور تروریسم و بنیادگرایی اش در منطقه را دنبال می کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: