مدارس بلوچستان در آتش فقر - مجله اجتماعی، اقتصادی

مدارس بلوچستان در آتش فقر - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۷۰ -۱۵دی۱۳۹۷

با سلام و درود به هموطنان عزیزم که در همین لحظه با ما در برنامه مجله اجتماعی –اقتصادی همراه هستید با امید به اینکه، با ارائه هر شماره از مجله، یک گام در شناخت هر چه بیشتر تبهکاریهای دیکتاتوری ولایت فقیه کمک کرده باشیم، برنامه مون رو شروع میکنیم.

در ابتدا اخباراز نظرتون می گذره ، بعد از اخبار گزارشی رو تحت عنوان «‌ شرایط مشقت‌بار ساکنان شهر بم را ‌خواهید دید . بعد به استان سیستان وبلوچستان می ریم وگزارشی را از وضعیت مدارس این استان محروم می بینید .ودر انتها گزارشی داریم تحت عنوان «« لرستان در فقر و بیکاری می سوزد » با ماهمراه باشید .

اخبار:


حذف « حداقل مزد» ترفندی دیگر برای غارت کارگران


ابراز وحشت یک کارگزار رژیم در امور کارگری: «تحقق حذف حداقل دستمزد» به مرگ طبقه‌ی کارگر ایرانی راه خواهد برد، اگر خدای ناکرده روزی بتوانند به هدفشان برسند، وضع «فاجعه‌بار» خواهد شد. او در ادامه به گوشه دیگری از استثمار وحشیانه نظام زن ستیز آخوندی اعترا ف کرد و گفت: زنان فروشنده‌ی شاغل در فروشگاه‌های سراسر کشور با دستمزد 400-500 هزار تومانی و بدون برخورداری از بیمه، روزی ده ساعت کار می‌کنند.

۱۳ میلیون خانوار کارگری زیر خط فقر مطلق


اعتراف یک خبرگزاری حکومتی: «سقوط معیشت» یک واقعیت مسلم است؛ در شرایطی که به اعتقاد بسیاری از اقتصاددانان، خط فقر در کلانشهرها از مرز پنج میلیون تومان هم گذشته است، تقریباً ۹۰ درصد از مزدبگیران، چه در دولت و چه در بخش‌های خصوصی، زیر خط فقر به سر می‌برند؛ با احتساب حداقل مزد کارگریِ یک میلیون و چهارصد هزار تومانی، می‌توان ادعا کرد سیزده میلیون خانوار کارگری کشور زیرِ «خط فقر مطلق» به سر می‌برند.

غارت حقوق و مطالبات نیروهای آتش نشانی شهرداری مریوان


کارکنان آتش نشانی مریوان: ما پرسنل رسمی آتش‌نشانی شهر مریوان بیش از سه ماه است که حقوق نگرفته‌ایم. نیروهای شرکتی این سازمان نیز هنوز مطالبات مزدی معوقِ سال‌های۹۵و ۹۶ و۹۷ را دریافت نکرده‌اند.

خروج برنج از سفره اقشار متوسط و زحمتکشان جامعه


خبرگزاری حکومتی ایلنا: برنج یکی از اقلام مهم در سبد غذایی کشور است؛ به‌طوری که سرانه مصرف هر ایرانی حدود 36.5 کیلوگرم در سال عنوان می‌شود. کمبود آب و خشکسالی، تغییر کاربری زمین‌های شالیزاری، فرسودگی شالیکوبی‌ها، بالا بودن ضایعات کشت و کار سنتی باعث شده تا دومین محصول پرمصرف ایران یعنی برنج با چالش روبه‌رو شود. با توجه به افزایش قیمت برنج به مرور زمان برنج از سفره قشر متوسط و ضعیف خارج می شود.

غارتی بنام خصوصی سازی عامل محرومیت کودکان


ارگان حکومتی انجمن یاری کودکان در معرض خطر: آنچه امروز به عنوان خصوصی‌سازی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، همواره با پولی‌سازی خدمات عمومی مانند آموزش و بهداشت همراه بوده است. این روند با دوچندان کردن فشار بر زنانی همراه شده که غالباً کارهای مراقبتی را به صورت رایگان انجام می‌دهند، در حالی که نوک پیکان این آسیب‌، کودکان جامعه را هدف قرار داده و فقر مضاعف را به آنان تحمیل کرده است.

۶۰ درصد اراضی کشاورزی در اختیار برزگ مالکان می‌باشد.


یک کارشناس کشاورزی رژیم: مجموع بهره‌برداران بخش کشاورزی کشور در حدود پنج میلیون نفر است. در این میان، ۴۰ درصد از کل اراضی کشاورزی کشور متعلق به ۳.۵ میلیون نفر بهره‌بردار است و ۶۰ درصد از آن در اختیار یک و نیم میلیون بهره‌بردار دیگر است که گروه اخیر به عنوان بزرگ‌مالک شناخته می‌شوند. طی سالهای اخیر سپاه پاسداران در پروژه‌های غارتگرانه، زمینهای کشاورزی را تحت عنوان تجمیع اراضی کشاورزی به زیر چنگ خود آورده و شرکتهای بزرگ کشت و صنعت را غارت کرده است.

تقریباً تمامی کشور به غیر از بخش‌هایی از شمال غرب کشور دچار تنش آبی هستند


کارشناس حوزه آب و محیط زیست: استان تهران و بخش‌هایی از استان اصفهان که با تراکم جمعیت بیشتر رو به رو هستند، سرانه آبی کمتری دارند. تقریباً تمامی کشور به غیر از بخش‌هایی از شمال غرب کشور دچار تنش آبی هستند.

...........................................
گزارش اول « شهر بم، 15 سال بعد از زلزله »


شرایط مشقت‌بار ساکنان شهربم آن هم بعد از گذشت 15سال از آن زلزله ویرانگر تا آنجا فاجعه‌باره که تمامی رسانه‌های حکومتی مجبور شده‌اند در سالگرد این فاجعه ملی گوشه‌هایی از درد و رنج مردم را اعتراف کنند. طینت ضد انسانی حاکمان غارتگر هیچگاه نمیتونه ذره ای به درد ورنج مردم بی سرپناه بعداز ۱۵ سال حتی لحظه ای فکر کنه چه برسه که بخواد برای اونها کاری بکنه . از شهر بم گزارشی تهیه کردیم که توجهتون به اون جلب میکنم .

.........................................
گزارش دوم « وضعیت مدارس در بلوچستان »


علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان، دریک اعتراف وقیحانه ، فاجعه دردناک آتش سوزی مدرسه «اسوه حسنه زاهدان » را که منجر به پرپر شدن ۴ کودک پیش دبستانی شد را به «کوتاهی کردن بعضی همکاران» نسبت داد.
امروز می خواهیم ببینیم که این به اصطلاح «کوتاهی بعضی همکاران»که هیچ اسم و رسمی هم ندارن تا به حال چه به روز استان محروم سیستان وبلوچستان ومدارس اون آورده . گزارش رو ببینید وقضاوت کنید.

...................................
گزارش سوم « لرستان در فقر و بیکاری می سوزد »


در حاکمیت غارتگر آخوندی ، خرمی و آبادی از استان لرستان رخت بربسته ، استانی که تمدن شهرهاش به قدمت تاریخه و دلیرمردان و شیر زنانش هنوز هم ترانه دایه دایه وقت جنگه ورد زبونشونه. اما ببینیم ایلغار حاکمیت آخوندی چه به روز اون آورده، به گزارشی در همین رابطه توجه فرمایید.

رواج دردناک کلیه فروشی – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۶۹

چرا دخترکان معصوم در آتش سوختند و پرپر شدند؟!
لطفا به اشتراک بگذارید: