بالا گرفتن مخالفتهای ضد حکومتی درسودان-۲۰دقیقه

-بالا گرفتن مخالفتهای ضد حکومتی درسودان-۲۰دقیقه-۱۶دی




مدتی است که مردم سودان در اعتراض به افزایش قیمت نان و سوخت دست به تظاهرات می زنند. این تظاهرات باعث شد که رئیس جمهور این کشور وعده بهبود حقوقها را بدهد:

گزارش

بالا گرفتن مخالفت های ضد حکومتی در سودان





با گسترش تظاهرات مردمی در اعتراض به افزایش قیمت نان و سوخت در سودان، دستگاه‌های امنیتی این کشور شامگاه پنج‌شنبه بعضی از رهبران مخالفان دولت را بازداشت کردند.

رسانه‌های محلی سودان نوشته اند نیروهای امنیتی این کشور با وارد شدن به دفتر سازمان کانون مدنی مخالف دولت اقدام به بازداشت مدیر و تعدادی از اعضای آن کردند.

این در حالی است که موج جدید تظاهرات با توجه به فراخوان سندیکاهای مستقل در منطقه شکل گرفته و به شهر های دیگر هم گسترش یافته است.

در همین راستا فعالان سودانی گفتند تظاهرکنندگان در حال حرکت به سوی مقر دولت محلی در شهر بورسودان بودند که نیروهای امنیتی معترضین را به محاصره درآورده و با گاز اشک‌آور مورد حمله قرار دادند.

علاوه بر این، فعالان سودانی اعلام کردند مقامات و دستگاه‌های امنیتی این کشور عمدا وب‌سایت‌های مشهور اجتماعی رااز دسترس خارج کرده‌اند.

شایان ذکر است که عمر البشیر، رییس‌جمهوری سودان پیش از این در سخنرانی خود در روز پنج‌شنبه اعلام کرد «تظاهرات به معنی هرج و مرج ، آتش‌زدن و تخریب نیست

رییس جمهور سودان قول داد ه است اقداماتی را به منظور کاهش شدت بحران معیشتی در این کشور انجام دهد او می گوید : «برون رفت از بحران کنونی ظرف یک شبانه روز اتفاق نخواهد افتاد

وی همچنین اعلام کرد در ماه جاری طرح افزایش حداقل دستمزدها تا سطح مطلوب اجرا خواهد شد . وی همچنین بر تعهد دولت برای افزایش حقوق گروه‌هایی که در خدمت به کشور از زندگی خودشان مایه گذاشته‌اند، تاکید کرده است .



 البشیر یعلن برنامجا لرفع الرواتب بالبلاد
لطفا به اشتراک بگذارید: