وحشت فزاینده رژیم ایران از مجاهدین. پروفسور ایوان شیهان

وحشت فزاینده رژیم ایران از مجاهدین. پروفسور ایوان شیهان


وحشت فزاینده رژیم ایران از مجاهدین به قلم پروفسور ایوان شیهان


۱۱ ماه گذشته این گفته مریم رجوی را به اثبات رسانده‌ که به درستی پیش‌بینی کرد رژیم نمی‌تواند این روند را تغییر دهد


 


رژیم تهران که قادر نبوده از اعتراضات و تظاهرات و نقش رو به گسترش مجاهدین خلق جلوگیری کند


اقدامات تروریستی خود را از اوایل سال ۲۰۱۸ تشدید کرده و بسیج شیطان سازی رژیم علیه مجاهدین افزایش یافته است


 

 

ورلد نیوز: وحشت فزاینده رژیم ایران از مجاهدین – به قلم پرفسور ایوان شیهان

پرفسور ایوان شیهان، در مقاله یی در ورلد نیوز، وضعیت بحرانی حکومت آخوندی

و رویارویی فشرده مجاهدین با رژیم را مورد بررسی قرارد داده و از جمله می نویسد:

ایران در سال ۲۰۱۸ مرکز توجهات بین‌المللی بوده ‌است.

با توجه به اعتراضات بی‌سابقه و پیوسته ، اقتصاد متزلزل، انزوای فزاینده منطقه‌ای و بین‌المللی و تحریم‌های گسترده آمریکا، نشانه‌های فزاینده‌ای وجود دارد که رزیم حاکم برایران مهار اوضاع در وضعیت کنونی را بسیار مشکل تر میبیند. حمله جدید رژیم مذهبی علیه مخالفانش، بویژه علیه اپوزیسیون اصلی، سازمان مجاهدین خلق، شاخصی جدی از تغییر دوران در ایران است. علاوه بر سرکوب داخلی رژیم به بسیجی چند جانبه علیه سازمان مجاهدین خلق، از جنبه های مختلف شامل توطئه‌های تروریستی در غرب و دروغ پراکنی گسترده و شیطان سازی در رسانه‌ها و اینترنت، روی آورده است.

 

استمرار اعتراضات ضد حکومتی، مهم‌ترین جنبه تحول اوضاع در ایران در سال ۲۰۱۸ بوده است. موج اعتراضاتی که در روزهای آخر سال ۲۰۱۷شروع شد و به بیش از ۱۴۰ شهر در هر ۳۱ استان گسترش یافت، تا اعماق حکومت دینی حاکم را لرزاند.این جنبش طی ۱۱ ماه گذشته با وجود سرکوب سنگین، موج بازداشت‌ها و زندان طویل المدت برای معترضان به اشکال و صور مختلف ادامه یافته‌است.... ۱۱ ماه گذشته به روشنی نقش و این گفته مریم رجوی را در راس ائتلاف شورای ملی مقاومت ایران به اثبات رسانده‌ که به درستی پیش‌بینی کرد رژیم نمی‌تواند این روند را تغییر دهد.

نشانه مشخصی از پیشرفت مخالفان در داخل زمانی اتفاق افتاد که سیاست عمومی سکوت تهران در برابر مخالفان و به ویژه مجاهدین خلق به شدت پس از وقوع اعتراضات عمده در اواخر سال 2017 و 2018 بطور اساسی تغییر کرد. از همان ابتدا بالاترین مقامات رژیم مجاهدین خلق را مسبب قیام دانسته و اظهار داشتند که به سخت ترین وجه پاسخ خواهند داد.

در ماه ژوئن، اعتراضاتی که در شهرهای بزرگ و کوچک دیگر آغاز شده بود به تهران گسترش یافت .

در ماه ژوئیه، موجی از اعتراضات ضد حکومتی بیش از دوازده شهر را در بر گرفت.

در ماه اوت، تهران و ۲۶ شهر دیگر شاهد تظاهرات مردم خشمگین بودند....

در ابتدا، اعتراض‌ها به مشکلات اقتصادی شدید، قیمت‌های گزاف کالاهای اساسی، بیکاری بالا، تورم افسار گسیخته و فقدان برخی از اساسی‌ترین خدمات اجتماعی از جمله آب و برق بودند. اما اعتراضات به سرعت سیاسی شد و مردم خواستار پایان دیکتاتوری شدند.

علت اصلی فروپاشی اقتصادی، سیاست‌های رژیم است. سهم اصلی بودجه به دستگاه سرکوب داخلی و تامین مالی تروریسم و جنگ افروزی در خارج از کشور اختصاص داده می‌شود. رژیم ایران به طور متوسط بین ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار در سال برای حمایت از رژیم اسد خرج کرده‌است تا مردم بی‌دفاع سوریه را قتل‌عام کند.

 

علی خامنه ای قابل توجه ترین اذعان را نسبت به نقش ارزشمند مجاهدین کرد. خامنه ای در یک سخنرانی در 9 ژانویه گفت: «این حوادث سازمان یافته بودند و مجاهدین خلق طرح های خود را به اجرا گذاشتند.» وی همچنین اظهار داشت که «مجاهدین خلق از ماهها قبل برای این آماده بودند» و رسانه های مجاهدین خلق به آن فراخوان داده بودند.” او گفت که مجاهدین خلق در راس مثلثی بود که باعث برانگیختگی قیام شد. او دو راس دیگر مثلث را قدرت های خارجی عنوان کرد.

رژیم تهران که قادر نبوده از اعتراضات و تظاهرات جاری و نقش رو به گسترش مجاهدین خلق جلوگیری کند اقدامات تروریستی خود را از اوایل سال 2018 تشدید کرده است

 

در روز شنبه، 30 ژوئن 2018، مقامات بلژیک یک توطئه تروریستی بزرگ در قلب اروپا (علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس ) را با دستگیری یک زن و شوهر در بروکسل به شکست کشاندند.

در روز 2 اکتبر، وزرای کشور، امور خارجه و اقتصاد فرانسه در بیانیه مشترکی اظهار داشتند که به دلیل «این اقدام بسیار جدی در سرزمین ما» دارایی های وزارت اطلاعات و دو مقام آن را مسدود کرده اند. یکی از منابع دیپلماتیک فرانسوی گفت: "... تحقیق توسط سرویس های اطلاعاتی مان ما را بی هیچ شکی به این نتیجه رساند که مسئولیت اینکاربر عهده وزارت اطلاعات ایران بوده و معاون وزیر اطلاعات دستور آن را صادر کرده است.

بسیج عظیم شیطان سازی علیه سازمان مجاهدین در ماههای اخیر با هدف بی اعتبار کردن آپوزیسیون، افزایش یافته است. هدف این بوده است که نشان داده شود که هیچ جایگزین دموکراتیکی در دسترس نیست و معامله با این رژیم و یا امید به تغییر از درون آن، تنها گزینه برای غرب است.

این کمپین شامل استفاده از رسانه های اجتماعی، انتشار اخبار جعلی، اختصاص مبالغ مالی برای گزارش های مغرضانه و دروغین و حتی استخدام خبرنگاران به طور مستقیم یا از طریق واسطه ها انجام شده است.

تقریبا به طور یکسان، داستان ها و گزارش های یک جانبه در کانال تلویزیونی ام اس ان بی سی ، اخبار کانال 4 انگلستان، مجله ایندپندنت، کانال انگلیسی الجزیره و روزنامه گاردین تبدیل به یک خوراک پیش بینی شده با اتاقهای خبری که گزارش میدهند شده است که اغلب، یکجانبه، مملو از ادعاهای بی اساس، و به طرز شگفت انگیزی مشابه ادعاهای مطرح شده توسط خود رژیم است.

 

کمپین توییتر در اوایل سال 2018 بلافاصله پس از آغاز قیام های سراسری کشور به اوج جدیدی رسید. کمپین های توییتر نشان می دهد که چگونه رژیم از پوشش رسانه ها و "گزارشگران دوست" برای گسترش دروغ هایش استفاده می کند.

در سپتامبر، توییتر 770 حساب رژیم ایران را بسته و اعلام کرد که حسابهای جعلی بوده که با هدف تبلیغات دولتی و پخش اخبار و دروغ های جعلی ایجاد شده بود. در همان زمان، فیس بوک، اینستاگرام و گوگل، حساب های مشابهی را که به رژیم ایران مرتبط می شدند بستند. در 17 اکتبر، توییتر محتوای مرتبط با این 770 حساب را منتشر کرد که به ترتیب 1،122،936 توییت، همراه با عکس ها و ویدیوهای تعبیه شده در آنها بوده است.

 

پرفسور ایوان شیهان در این مقاله هم چنین می نویسد : خارج شدن رئیس‌جمهور آمریکا از برجام نشان داد که پس از سال‌ها مصالحه، ایالات‌متحده سیاست بسیار قوی تری نسبت به رژیم تهران اتخاذ کرده‌ است.

در روز ۲۱ ماه مه، وزیر امور خارجه آمریکا مایک پامپئو در یک سخنرانی مهم اقداماتی را که ایالات‌متحده خواهان انجام آن توسط رژیم تهران است، بیان کرد از جمله:

  • اعلام کلیه جزئیات ابعاد نظامی برنامه پیشین هسته‌ای به آژانس و رها کردن این کار برای همیشه

  • متوقف کردن کامل غنی‌سازی اورانیوم، هرگونه فرآوری تولید پلوتونیم و تعطیل رآکتور آب سنگین.

  • اجازه بازرسی بدون محدودیت به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی

  • توقف تکثیر موشکهای بالیستیک و توسعه و آزمایش سیستمهای موشکی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای.


 

در حالی که آپوزیسیون سازمان یافته یعنی سازمان مجاهدین خلق، ناآرامی های رو به رشد را برای گسترش بیشتر و فعالیت های افزایش یابنده خود مناسب می داند ، رژیم تهران با تمرکز بیشتر روی مجاهدین خلق به این چالش پاسخ میدهد. این به معنای سرکوب بیشتر در داخل و توطئه های تروریستی در خارج از کشور است. احتمال افزایش تلاشها برای پخش اطلاعات غلط از طریق کانال های آنلاین یا از طریق رسانه های همدستش وجود دارد.

با توجه به تأثیر رو به رشدی که مجاهدین در جنبش اعتراضی ضد حکومتی در ایران دارند، حاکمان مذهبی در محاصره شورش ها و تظاهرات شجاعانه ضد حکومتی در خیابانها هستند که مردم در آنها دموکرسی و حاکمیت مردم را مطالبه می کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: