پرونده اتمی وبن بست رزیم درتعامل با اتحادیه اروپا-۲۰دقیقه

 پرونده اتمی وبن بست رزیم درتعامل با اتحادیه اروپا-۲۰دقیقه-۱۶دی




سفیر رژیم در اتحادیه اروپا مدعی است سوء استفاده از صبر آنها خطرناک است. سال ۲۰۱۹ در حالی آغاز می‌شود که حفظ برجام به نقطه دشواری رسیده و رژیم در بلاتکلیفی به سر می برد . این پرونده را با هم دنبال کنیم .

گزارش

پرونده اتمی وبن بست رژیم در تعامل با اتحادیه اروپا





به دنبال خروج دونالد ترامپ از توافق اتمی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت گذشته، مسئولان اروپایی از رژیم ایران خواستند تا در ازای امتیازهایی در برجام باقی بماند. یک هفته بعد از آن وزرای اتحادیه اروپا و رژیم با یکدیگر دیدار کردند.

نماینده عالی اتحادیه اروپا خلاصه نتایج گفتگوها را در ۹ زمینه «با هدف دستیابی به راه‌حل‌هایی عملی اعلام کرد. این نتایج شامل حفظ روابط اقتصادی با رژیم، ادامه فروش نفت و گاز ، روابط بانکی مؤثر و ایجاد یک سازوکار مالی جدید برای ادامه مراودات مالی و بانکی با رژیم بود . ولی تا این تاریخ این سازوکار آماده نشده است.

نماینده رژیم در اتحادیه اروپا می گوید از نظر سیاسی این موضوع برای دولت روحانی به معضل فزاینده‌ای بدل شده است. نه تنها گروه‌های فعال سیاسی، بلکه مردم عادی ایران نیز دیگر نمی‌پذیرند که به طور یک‌جانبه و بدون هیچ توجیهی تن به توافقی بدهند که پیامدهای اقتصادی وعده داده شده را برایشان محقق نکرده است.

این کارگزار رژیم می گوید : مردم از خود می‌پرسند آیا این کار درستی است به اروپایی‌هایی اعتماد کنند و ساز و کاری را بپذیرند که اروپایی‌ها درباره آن تنها چند سخنرانی سیاسی کرده‌اند ؟
لطفا به اشتراک بگذارید: