انتخاب جیمز جفری به عنوان نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف بین المللی علیه داعش-۲۰دقیقه

 انتخاب جیمز جفری به عنوان نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف بین المللی علیه داعش-۲۰دقیقه-۱۷دی


 

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد جیمز جفری، به سمت نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف بین المللی علیه داعش منصوب شده است.

وی هم اکنون نماینده آمریکا در امور سوریه است که با حفظ این سمت، عهده‌دار نمایندگی کشورش در ائتلاف بین المللی خواهد شد.

گزارش

انتخاب جیمز جفری به عنوان نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف بین المللی علیه داعش

رابرت پالادینو، از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه ۱۴ دیماه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ماموریت جیمز جفری به عنوان نماینده ویژه آمریکا از همین امروز، آغاز می‌شود. وی جانشین مک‌گرک خواهد شد که استعفا داد. مک گرک همان کسی است که دونالد ترامپ گفت در دوران اوباما یک میلیارد و 800میلیون دلار پول نقد را برای رژیم ایران فرستاد.

 جیمز جفری نماینده آمریکا در سوریه روز چهارشنبه ۴مهرماه در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الأوسط تأکید کرد نیروهای کشورش ، تا رسیدن به سه هدف از پیش تعیین شده که یکی از آنها بیرون راندن رژیم ایران از سوریه است در سوریه باقی خواهند ماند.

جیمز جفری، اضافه کرد که ایالات متحده خواهان حمایت روسیه از قطعنامه۲۲۵۴ شورای امنیت و استفاده از نفوذش برای تضمین بیرون راندن نیروهای رژیم ایران از سوریه است .

او گفت « بعد از خاتمه جنگ در سوریه ما هیچ دلیلی برای باقیماندن شبه نظامیان رژیم ایران نمی‌بینیم



نماینده آمریکا در امور سوریه در رابطه با سرنوشت بشار اسد گفت: ‌«ما خوشحال می‌شویم اگر او کنار بکشد و کنار رفتن داوطلبانه‌اش را اعلام کند. هدف ما یک سوریه متفاوت است که از تسلیحات شیمیایی استفاده نکند، پناهندگان را اخراج نکند ، مردم را از مناطق خود جابه‌جا نکند و آلت دست رژیم ایران نباشد
لطفا به اشتراک بگذارید: