تونل های زیرزمینی حوثی‌ها سفارت ایران را به دیگر مناطق صنعاء متصل می‌کنند-۲۰دقیقه

تونل های زیرزمینی حوثی‌ها سفارت ایران را به دیگر مناطق صنعاء متصل می‌کنند-۲۰دقیقه-۱۷دی




منابع امنیتی در یمن روز پنج‌شنبه 3 ژانویه 2019 فاش کردند که شبه‌نظامیان حوثی، زیر نظر کارشناسان رژیم ایران و حزب‌الله لبنان شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی را در مناطق مختلف صنعاء، پایتخت یمن حفر کرده‌اند که سفارت ایران را به مناطقی از این شهر متصل کرده . این تونل ها که مشابه همان تونل های حزب الله در مرز اسرائیل است برای قاچاق اسلحه به کار می‌روند

گزارش

تونل های زیرزمینی حوثی‌ها سفارت ایران را به دیگر مناطق صنعاء متصل می‌کنند





رسانه های عربی به نقل از منابع امنیتی گفتند   تونل‌های زیرزمینی حفر شده توسط حوثی‌ها، سفارت ایران در جنوب صنعاء را به مناطق الخمسین و بیت بوس متصل می‌کند.

بر اساس این گزارش ساکنان مناطق پیرامون سفارت ایران نیز گفتند که به شکل مستمر صدای حفاری و لرزش زمین را احساس کرده‌اند.

یکی از این افراد گفت: «زمانی که تصمیم گرفتیم از موضوع حفاری زیرزمینی و لرزش زمین سر درآوریم، تهدید شدیم و به ما گفته شد که دلیلی برای جستجو درباره منبع این صداها وجود ندارد.

تعدادی دیگر از ساکنان محلی نیز گفتند که گاه و بیگاه شاهد ورود کامیون‌های خالی به سفارت ایران بوده‌اند و پس از مدتی این کامیون‌ها مملو از خاک از سفارت خارج شده‌اند.

گزراش شده که شبه‌نظامیان حوثی همچنین شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی را در شمال صنعاء حفر کرده‌اند که از منطقه الجراف به فرودگاه بین‌المللی صنعاء می‌رسند.

به گفته منابع امنیتی یمن عمق این کانال‌ها از 5 تا 10 متر متفاون است و برای قاچاق و حمل و نقل اسلحه و همچنین برای پنهان شدن در زمان حملات هوایی به کار می‌روند.

حوثی‌ها پیش از این شبکه‌ مشابهی از تونل‌ها و کانال‌های زیرزمینی که مناطق مسکونی به ساختمان‌های دولتی را متصل می‌کنند، در شهر حدیده در غرب یمن ساخته بودند.

 آدرس منبع

مسئول یمنی - حفر ملیشیات الحوثی شبکة أنفاق فی صنعاء، جاء بإشراف خبراء إیرانیین
لطفا به اشتراک بگذارید: