مقابله با رژیم ایران هدف اصلی دیدار وزیر خارجه آمریکا از کشورهای منطقه-۲۹دقیقه

 

 مقابله با رژیم ایران هدف اصلی دیدار وزیر خارجه آمریکا از کشورهای منطقه-۲۹دقیقه-۱۷دی


 

ویژه مقامات ارشد وزارت خارجه در مورد اهداف وزیر خارجه آمریکا از سفر به خاورمیانه کنفرانسی را برگزار کردند .

سایت وزارت خارجه آمریکا 4 ژانویه 2019 در گزارشی از اهداف وزیر خارجه این کشور به کشورهای خاور میانه توضیحات زیر را داد . به بخشهایی از این گزارش می پردازیم

گزارش

مقابله با رژیم ایران هدف اصلی دیدار وزیر خارجه آمریکا از کشورهای منطقه

 

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت محور سفر وزیر پمپئو به منطقه روی دو موضوع اصلی متمرکز است . اول اینکه ، ایالات متحده خاورمیانه را ترک نمیکند.

بر خلاف وجود گزارشات مغایر و روایتهای اشتباه پیرامون تصمیم در مورد سوریه، ما هیچ کجا نمی رویم. وزیر خارجه در دیدار با شرکای آمریکا بر این تعهد در منطقه تأکید خواهد کرد.

دوم اینکه ، رژیم ایران بازیگر خطرناکی در منطقه است. هیچ تهدید بزرگتری از تهدید رژیم ایران علیه ثبات وجود ندارد. 12 خواسته ای که ایالات متحده خواهان آن شده همچنان باقی است.

وزیر خارجه آمریکا به کار خود بر روی برانگیختن شرکا و متحدین آمریکا در منطقه در مقابله با فعالیتهای بی ثبات کننده ایران ادامه خواهد داد.

 مقام دیگر وزارت خارجه در ارتباط با نقش مصر گفت:‌ مصر کماکان نقشی حیاتی در کمک به امنیت و ثبات منطقه دارد. از جمله تلاش برای مقابله با تروریسم، حمایت از فرآیند سیاسی سازمان ملل در لیبی، صلح خاورمیانه و مقابله با فعالیتهای خطرناک رژیم ایران،

 

 در ارتباط با دخالت های رژیم ایران در کشورهای منطقه از جمله بحرین وزارت خارجه آمریکا گفت

در بحرین سیاست در قبال ایران بحث اصلی و محوری است.بحرین در استراتژی آمریکا علیه رژیم ایران ، در خط مقدم است. رژیم ایران در پی آن است که شیعیان بحرین را از طریق قاچاق سلاح و شیوه های گوناگون دیگر تحریک کند. وزیر پمپئو این فرصت را خواهد داشت تا از بحرین به خاطر فراهم آوردن یک پایگاه کلیدی برای ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین، تشکر کند. ...

او بر اهمیت اتحاد شورای همکاری خلیج فارس تأکید خواهد نمود . ما رژیم ایران را بعنوان تهدید کلیدی و عامل کلیدی بی ثباتی، در منطقه می بینیم. ما مدتی است که گفته ایم منازعه در خلیج فارس به سود رژیم ایران است.
لطفا به اشتراک بگذارید: