نقض آتش بس در حدیده توسط شبه نظامیان حوثی-۲۰دقیقه

 نقض آتش بس در حدیده توسط شبه نظامیان حوثی-۲۰دقیقه-۱۷دی




شبه‌نظامیان حوثی به نقض آتش‌بس در حدیده HODAYDAHادامه می‌دهند روز پنجشنبه اعلام شد:‌ موارد نقض آتش‌بس در 24 ساعت به 20 مورد رسیده است

گزارش

نقض آتش بس در حدیده توسط شبه نظامیان حوثی





مارتین گریفیتسGREFETS، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن تلاش‌های مجدد خود را آغاز کرده تا راهی ریاض و صنعا شود و در روز‌های آینده دور جدیدی از گفتگوها را با دولت قانونی یمن و حوثی‌ها انجام دهد.

به گزارش العربیه فرحان حقFARHAN HAGH، سخنگوی سازمان ملل متحد، گفته است ، مارتین گریفیتس، روز شنبه 5 ژانویه راهی صنعا خواهد شد تا در آنجا با رهبران حوثی و همچنین با پاتریک کمارتkomart، ژنرال هلندی فرمانده تیم نظارت بر آتش‌بس الحدیده گفتگو کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد پس از آن صنعا را به مقصد ریاض ترک خواهد کرد تا در پایتخت سعودی گفتگوهایی را با عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری یمن و دیگر مسئولان دولت قانونی این کشور انجام دهد.

به گفته دیپلمات‌ها در سازمان ملل متحد او امیدوار است تا بتواند طرفین را در ماه جاری میلادی بر سر میز مذاکره گردهم آورد و احتمال می‌رود این کار در کویت انجام شود تا پیشرفت‌های حاصله در مذاکرات سوئد درباره یمن دنبال شود.

شایان ذکر است که دولت یمن پیش از این با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، شبه‌نظامیان حوثی را به عدم پایبندی به توافق آتش‌بس اعلام شده در حدیده متهم کرد ه است .

 منابع

 

المیلیشیا الحوثیة تدفع بتعزیزات جدیدة باتجاه الحدیدة
لطفا به اشتراک بگذارید: