اکسپرس: بستن اینستاگرام با نتیجه معکوس مواجه خواهد شد-۲۰دقیقه-۱۸دی

 

اکسپرس: بستن اینستاگرام با نتیجه معکوس مواجه خواهد شد-۲۰دقیقه-۱۸دی




تهدید به بستن اینستاگرام بدلائل ”غیر اخلاقی“ با نتیجه معکوسی از طرف ایرانیها مواجه خواهد شد. این تیتر اکسپرس انگلستان است که با هم به گوشه هایی از آن نظر می کنیم:

گزارش

اکسپرس: بستن اینستاگرام با نتیجه معکوس مواجه خواهد شد





تهدید به بستن اینستاگرام توسط ایرانیها به شکست کشیده خواهد شد.

مقامات دادگستری اعلام کرده اند که شبکه اجتماعی اینستاگرام ممنوع اعلام می کند. مردم از این کار به شدت ناراضی هستند و بهانه غیراخلاقی بودن این شبکه را رد می کنند.

برنامه دولت ایران برای ممنوعیت اینستاگرام، روز جمعه توسط جواد جوادنیا، مسئول خدمات فناوری دادگستری کشور اعلام شد وی ادعا کرد که این رسانه اجتماعی ”غیرقانونی“و ”غیر اخلاقی“است.

اما ساکنان تهران علیه این حرکت طراحی شده ،صحبت کردند و گفتند این اقدام نتایج معکوسی به همراه خواهد داشت زیرا دلائل پشت صحنه این ممنوعیت، بی اهمیت است .

یک شهروند از تهران گفته است مسدود کردن اینستاگرام یک ایده واقعا بد است، زیرا بسیاری از مشاغل بر اساس این برنامه ایجاد شده اند.“

بسیاری از مردم از این طریق زندگی می کنند. خانواده های زیادی هستند که درآمد شان به طور کامل به این برنامه های اجتماعی بستگی دارد.“

 پرستو ، یکی دیگر از جوانان تهرانی گفت کاربران اینستاگرام همچنان از این برنامه پس از ممنوعیت شدن آن استفاده خواهند کرد، بنابر این این حرکت به عکس خودش تبدیل خواهد شد.

وی گفت،”من فکر می کنم مسدود کردن اینستاگرم قطعا یک ایده خوب نیست . بلکه همانند سیاست های دیگر رژیم در رابطه با بقیه برنامه ها، این اقدام هم نتیجه معکوس خواهد داد. زیرا همه از وی پی ان  VPN و برنامه های فیلتر شکن دیگر برای دسترسی به برنامه های بلوک شده استفاده میکنند.

همانطور که تلگرام را مسدود کردند، اما من اعتقاد دارم که بیشتر کاربران هنوز از آن استفاده می کنند.“

توییتر، فیس بوک و سرویس پیام رسانی رمزگذاری شده تلگرام ، همگی در حال حاضر در ایران ممنوع هستند.

 

ناظران می گویند که مسدود کردن رسانه های اجتماعی با انگیزه های سیاسی است ، زیرا اغلب منتقدان رژیم برای برقراری ارتباط و ترویج اهدافشان ، آن را مورد استفاده قرار می دهند .

بسیاری از ایرانی ها از وی پی ان دیگری استفاده می کنند تا این ممنوعیت را دور بزنند. تحقیقات رسانه های دولتی نشان میدهند که بین 40 میلیون تا 45 میلیون نفر در ایران همچنان از تلگرام استفاده می کنند.

https://www.express.co.uk/news/world/1067395/Iran-Instagram-ban-Tehran-immorality-video-social-media-blocked
لطفا به اشتراک بگذارید: