استرون استیونسون : تلاش های رژیم ایران برای دخالت در عراق شاید با گروههای ضربت روبرو شود-۲۰دقیقه

استرون استیونسون : تلاش های رژیم ایران برای دخالت در عراق شاید با گروههای ضربت روبرو شود-۲۰دقیقه-۱۸دی


 

بعد از اشغال عراق توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳ این کشور در سینی طلایی به رژیم ایران تقدیم شد . بر خلاف اینکه عراق یکی از غنی ترین کشورها در صنعت نفت است دخالت های رژیم ایران این کشور را در معرض ویرانی و کشتار و درگیری های حزبی قرار داده . در این رابطه استرون استیونسون(هماهنگ کننده کارزار تغییر در ایران مطلبی نوشته که با هم مرور می کنیم .

گزارش

استرون استیونسون : تلاش های رژیم ایران برای دخالت در عراق شاید با گروههای ضربت روبرو شود



استرون استیونسون که عضو سابق پارلمان اروپا و رییس هیات روابط پارلمانی با عراق از 2009 تا 2014 بوده در سایت استکاتسمن، می نویسد :

 پارلمان عراق طی ماه گذشته انتصاب پستهای کلیدی وزارت خانه ها توسط عادل عبدالمهدی را دوبار بلوکه کرده است.

موضوع اصلی فراکسیون های حزبی در مجلس تاکید نخست وزیر کنونی عراق بر انتصاب فالح الفیاض یکی از دستیاران نوری مالکی دست نشانده رژیم ایران بعنوان وزیر کشور بوده است...

فراکسیون های اصلی مانند ثائرون مورد حمایت مقتدی صدر در اعتراض به این کار عبدالمهدی مجلس را ترک کرده اند... نتیجه این شده که دولت از انتخاباتی که در ماه مه گذشته برگزار شد تا کنون در بن بست باقی بماند..

مخالفت با فالح فیاض تعجب آور نیست چرا که او مشاور بیرحم نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق بوده و حملات نظامی علیه پناهندگان مجاهدین خلق در کمپ اشرف و کمپ لیبرتی را هدایت کرده است. در این حملات 168نفر از مردان و زنان بی دفاع کشته و بیش از 1700نفر مجروح شده اند .

سابقه جنایات فالح فیاض در دادگاه اسپانیا بعنوان جنایتکار علیه بشریت بررسی شده است و توان او برای سفر به اروپا محدود شده است...

منازعه بر سر فالح فیاض دولت عراق را فلج کرده و 8پست کلیدی کماکان خالی مانده است.

جامعه بین المللی باید عبدالمهدی را متقاعد کند تا فالح فیاض تروریست را بیرون بیندازد و به کابینه یی از تکنوکراتهای مستقل روی بیاورد.

دخالت های رژیم ایران در عراق برای این کشور بسیار گران تمام شده است.

میراث فرقه یی خونین نوری مالکی و نوچه اش فالح الفیاض بایستی یاداور این واقعیت باشد که نفوذ ملاها در عراق مثل همیشه بدخواهانه بوده است.

https://www.scotsman.com/news/opinion/iran-s-attempt-to-control-iraq-may-include-hit-squads-struan-stevenson-1-4851622
لطفا به اشتراک بگذارید: