طنز موشکاف - ۱۸ ۱۰ ۱۳۹۷

طنز موشکاف - ۱۸ ۱۰ ۱۳۹۷


موشکاف:  سلام! سلام به همة نکته سنج‌ها که موشکافو دنبال می‌کنن تا داغ ترین بحث‌های سیاسی دستشون بیاد. هاهاهاها. امروز هم موضوع دارم واستون داغ داغ. اونم داستان استیضاح ممنوع، تو نظام ولایته. هاهاهاها. تی وی ریش که زیاد بادش نزد. یه خبر ۵ ثانیه ای!‍ ملاحظه بفرمایین.

تلویزیون رژیم - ۱۶ دی


 

گزارشگر: یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه هم چنین از خارج شدن همه استیضاح ها از دستور کار مجلس خبر داد.

موشکاف: هاهاهاها. همة استیضاح ها از دور خارج شد. هاهاهاها. الانه وزرای شیخ فری با دمشون گردو می شکنن. هاهاهاها. اما داستان، عمق داره. به همین ۵ ثاینه خبر محدود نمیشه. یه گوشه شو ملاحظه بفرمایین:

روزنامة حکومتی آرمان – ۱۷ دی


« استیضاح نشد؛ سوال» «گویا تا اطلاع ثانوی قرار است که میان دولت و مجلس آتش بس اعلام شود و نمایندگان از ابزار نظارتی استیضاح علیه وزرای روحانی استفاده نکنند. این در حالی است که برخی معتقدند مقام معظم رهبری تاکیدی به مجلس داشته‌اند که در شرایط فعلی استیضاحی صورت نگیرد. لذا از این جهت است که شاهدیم 5 وزیری که تا یک ماه پیش در صف استیضاح بودند در این بازه زمانی یک به یک به طرز جالبی امضاهای استیضاح‌شان پس گرفته شده و استیضاح کان‌لم‌یکن می‌شود».

موشکاف:  هاهاهاها. استیضاح متوقف شد، با استیصال چه می کنی؟؟؟ هاهاهاها بیچاره این مجلسیای نظام که ابزار باجگیری شون رو از دست دادن. هاهاها. آخه شگردشونه. وقتی یارو یه باجی از وزیر میخواد و طرف گردن کلفتی می کنه، میرن واسه استیضاحش. بعد یارو باجشونو میده و یه جوری راضیشون میکنه و اونا هم استیضاحو پس می گیرن. اما این بار فرق میکنه. هاهاهاها. آخه عظما پشت قضیه اس. هاهاهاها. احساس خطر کرده.

عباس عبدی از مهره های باند اصلاح طلب


 البته استعفا در دولت‌های دنیا هیچ چیز عجیب و غریب و غیرمنتظره‌ای نیست. اما در ایران کمی غیرمنتظره است و دلیلش این است که از ابتدای انقلاب کمتر با چنین وضعیتی مواجه بودیم. حتی دولت قبل از سال ۸۴ تا ۹۲ خیلی اجازه استعفا نمی‌داد و کسی هم استعفا نمی‌داد و به همین دلیل رییس دولت خودش افراد را برکنار می‌کرد» 01.00.

 

... به نظر من دو دلیل یا علت را باید برای آن توضیح داد. یک علت کلی مشترک که برای این استعفاها هست و دیگری علت خاصی است که برای هر استعفا به خصوص می توانیم ذکر کنیم. علت کلی که وجود دارد، فقدان چشم‌انداز نسبت به آینده است. برداشت من شخصا این است که نه فقط دولت بلکه کل اجزای حکومت چشم‌انداز روشنی به آینده ندارد و شاید بتوان گفت که مردم هم فاقد این چشم‌انداز هستند. هنگامی که شما چشم‌انداز و امیدی به آینده نداشته باشید، رفتارتان با زمانی که چشم انداز دارید کاملا متفاوت می‌شود.

 

موشکاف: بعله، چشم اندازی واسه نظام ولایت نیست. یعنی بن بست بن بسته. بخاطر همینه که دارن همدیگه جر واجر می کنن. هاهاهاها. مجلس و پارلمان و استیضاح و سوال دعوای باندیه! اون زیر یه خون آشامه که میخواد با این چیزا پز دموکراسی بگیره. اما از این سوسول بازیا به خون آشامی به نام ولی فقیه نیومده. هاهاهاها. مخصوصا الان که بر و بچه های قیام و کانونای شورشی دارن ستون‌ فقراتشو به لرزه درمیارن. هاهاهاها. فعلا خدانگهدار.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: