سرنوشت نیروهای امریکا درسوریه-۲۰دقیقه-۱۹دی

سرنوشت نیروهای امریکا درسوریه-۲۰دقیقه-۱۹دی




جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، برای گفت‌وگو بر سر نحوه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و مقابله با رفتار رژیم ایران در منطقه، به اسرائیل و ترکیه سفر کرد. گزارشی از ان بی سی نیوز





تعدادی از نیروهای آمریکایی میتوانند بعد از عقب نشینی طراحی شده از سوریه ، در این کشور باقی بمانند

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گفت اگر چه نیروهای آمریکایی در ماه های آینده از بخش شمالی سوریه بیرون می آیند ولی تعدادی از سربازان آمریکایی می توانند تا مدت زمان نامعلومی در جنوب سوریه باقی بمانند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که تمام نیروهای ایالات متحده را از سوریه بیرون می کشد، اما از آن زمان تا کنون در رابطه با زمانبندی این عقب نشینی کند شده است. وی می گوید بیرون کشیدن ،خیلی به آرامی انجام خواهد گرفت .

یک مقام ارشد دولت که با مشاور امنیت ملی ، جان بولتون به منطقه سفر کرده است می گوید :‌ ایالات متحده هیچ برنامه زمانی برای خروج کامل نیروهای نظامی ندارد، اما معتقد است که بقایای داعش در سوریه میتوانند در عرض چند هفته نابود شوند.

این مقام گفت که ، برخی از نیروهای ایالات متحده که سوریه را ترک خواهند کرد به عراق فرستاده می شوند.

آمریکا قصد دارد تعدادی از نیروهای آمریکایی در پایگاهی در نزدیک مرز اردن ،که نقش مهمی در کاهش نفوذ رژیم ایران در منطقه دارد نگه دارد.

ایالات متحده و دیگر متحدانش ، ،صدها نیرو ،در پایگاه التنف در شمال سوریه دارند.

پایگاه التنف در کنار یک جاده حیاتی است که از تهران به بغداد تا دمشق تداوم مییابد

 رژیم ایران امیدوار است بخشی از ”هلال شیعی“ باشد ، و در پی آن است که یک پل زمینی مستمر ، ایران را از طریق عراق و سوریه به لبنان متصل کند.

مقام ارشد دولت آمریکا گفت ایالات متحده قصد دارد، اظهارات مقامات اسرائیلی و اردنی را قبل از تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی بشنود

کاخ سفید ماههاست اعلام کرده ، تا زمانی که تهدید ایران وجود داشته باشد ، نیروهای ایالات متحده در سوریه باقی خواهند ماند

بولتون و وزیر امور خارجه مایک پمپئو هر دو در حال بازدید های مهمی از منطقه هستند و در تلاشند تا جلوی هر گونه ضرری را در رابطه با تصمیم ترامپ بگیرند و این سیاست را شفاف سازی کنند.

بولتون به خبرنگاران گفت که با همتایان خودش در کشورهای متحد صحبت کرده و به رژیم سوریه هشدار داد که پس از خروج ایالات متحده از سوریه در صورتی که از سلاح های شیمیایی استفاده کند با پاسخ شدید دولت ترامپ، روبرو خواهد شا.

 بولتون گفت،”گزینه های زیادی وجود دارد.“

 

https://www.nbcnews.com/politics/national-security/some-u-s-troops-could-remain-syria-after-planned-withdrawal-n955046
لطفا به اشتراک بگذارید: