هواپیمایی نروژی درتله تحریمهای رژیم ایران-۲۰دقیقه-۱۹دی

هواپیمایی نروژی درتله تحریمهای ایران-۲۰دقیقه-۱۹دی


 

تحریم های اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران باعث شده که کشورهای اسکاندیناوی هم به درد سر بیفتند .دیلی استار لبنان در گزارشی آن را توضیح می دهد.

هواپیمای بویینگ، که در ایران بدلیل خرابی گیر کرده است ،باعث نگرانی شرکت هواپیمایی نروژ شده است

خبرگزاری فرانسه گفت شرکت خطوط هوایی ایر شاتل نروژ اعلام کرد، یکی از هواپیماهای این شرکت بدلیل مشکل فنی ، در ایران گیر کرده ، این هواپیما مجبور به فرود اضطراری در ایران شده است .

بر اساس این گزارش محدودیت های ایالات متحده باعث ایجاد دردسر برای این شرکت هوایی واحتمالا مسافران آن شده است. آندراس هون هورمسخنگوی این شرکت هوایی به خبرگزاری فرانسه گفت : هواپیما با ۱۹۲ سرنشین و خدمه پرواز در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ در مسیر دبی به اسلو بود ،که در شیراز مجبور به فرود اضطراری شد . در حالیکه مسافران روز بعد توانستند با هواپیمایی دیگر به اسلو پرواز کنند بویینگ ۷۳۷ مدل Max در خاک ا یران گیر افتاده

او گفت وقتی که تکنسین های شرکت هوایی خواستند آن را تعمیرکنند بدلیل ممانعت تحریم های بین المللی از ارسال قطعات یدکی به ایران توسط خطوط هوایی با مشکل مواجه شد .

سخنگوی شرکت هوایی از هر گونه توضیحی در این باره خودداری کرد.

این سانحه باعث سوخت رساندن به رسانه های اجتماعی برای شوخی و خنده شده است

یک کاربر توییتر نوشت:« ایران تبدیل به مثلث برمودای جدیدی شده است که هواپیما ها را می بلعد.»

سفر به ایران به نوبه خود باعث ایجاد درد سر و مشکل برای مسافران وخدمه پروازی که در آینده می خواهند به آمریکا سفر کنند می شود . از سال ۲۰۱۵ هر کس که به یکی از هفت کشور ایران و عراق و لیبی و سومالی و لیبی وسوریه ویمن سفر کند از برنامه معافیت ویزای ایالات متحده که در اغلب کشورهای اروپایی اجرا می شود ،حذف شده اند .

سال گذشته، خاویر سولانا، دبیر کل پیشین ناتو را به ایالات متحده راه ندادند زیرا او در مراسم تحلیف رسمی حسن روحانی در سال ۲۰۱۳ شرکت کرده و از ایران بازدید کرده بود.

 

http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2019/Jan-05/473301-boeing-stuck-in-iran-worries-norwegian-air.ashx
لطفا به اشتراک بگذارید: