آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا یک سرویس اطلاعاتی ایران را لیست گذاری تروریستی میکند

آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا یک سرویس اطلاعاتی ایران را لیست گذاری تروریستی میکند


آسوشیتدپرس:

اتحادیه اروپا یک سرویس اطلاعاتی رژیم ایران

را لیست گذاری تروریستی می کند

پاریس بخش امنیت داخلی اطلاعات ایران را متهم می کند

که با تلاش برای بمب گذاری در گردهمایی مجاهدین خلق ایران

در ۳۰ ژوئن در خارج پایتخت فرانسه مرتبط بوده است

 

وزیر خارجه دانمارک گفت قبل از این تصمیم گیری

گفتگوهایی با یک همکارآمریکایی داشته

 و همکاری آمریکایی اش گفته است:

 این «یک تصمیم و یک ابتکارعمل قاطع» است

 

 

وزرای ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در اجلاسی در بروکسل

موافقت کردند که تحریمها را به مورد اجرا بگذارند

 

بروکسل ـ خبرگزاری آسوشیتدپرس ـ آندرس ساموئلسون وزیر خارجه دانمارک روز سه شنبه گفت، اتحادیه اروپا سرویس اطلاعاتی رژیم ایران و دو مقام ارشد ایرانی را در لیست تروریستی خود قرار داد که مظنون به شرکت در سو قصد ها و توطئه ها برای کشتن فعالین آپوزیسیون در دانمارک فرانسه و هلند هستند  .

وزرای ۲۸ کشور عضو این اتحادیه در اجلاسی در بروکسل موافقت کردند که تحریم ها را به مورد اجرا بگذارند. ساموئلسون گفت این یک « علامتی قوی از جانب اتحادیه اروپاست که ما چنین رفتاری را نمی پذیریم»‌.

 

انسداد پول ها و سرمایه ها از روز چهارشنبه زمانی که نام های آنها در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا چاپ شود به مورد اجرا گذاشته می شود.

 

ساموئلسون گفت دانمارک با فرانسه کار کرده است تا اداره امنیت داخلی در وزارت اطلاعات رژیم ایران و رئیس آن سعید هاشمی مقدم را در لیست بگذارد، وی افزود که هدف « ایجاد یک سیاست خارجی مصمم و قاطع است» که ما زمانی که مرزهایمان نقض شود بروشنی و بطور مشخص واکنش نشان می دهیم»‌.

دولت هلند نیز گفته است که بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط سرویس های اطلاعات و امنیت عمومی این کشور، « رژیم ایران در پشت آماده سازی و ارتکاب سوقصدها و حملاتی در خاک اتحادیه اروپا بوده » ازجمله در کشتن دوتبعه هلندی با اصلیت ایرانی 2015 و 2017

خبرگزاری آسوشیتدپرس می افزاید: پاریس بخش امنیت داخلی اطلاعات رژیم ایران را متهم می کند که با تلاش برای بمب گذاری در گردهمایی مجاهدین خلق ایران در ۳۰ ژوئن در خارج پایتخت فرانسه مرتبط بوده است...

اقدام لیست گذاری می تواند تلاش های اتحادیه اروپا را برای زنده نگاه داشتن توافق بین المللی برای مهار جاه طلبی های اتمی رژیم ایران، بعد از این که دونالد ترامپ آمریکا را از آن خارج کرد . پیچیده کند

...

ساموئلسون گفت او گفتگوهایی با یک همکار آمریکایی قبل از این تصمیم گیری داشته و همکاری آمریکایی اش گفته است که این «یک تصمیم و یک ابتکارعمل قاطع» است .

وزیر خارجه دانمارک به خبرنگاران گفت:« موضع صریح و روشن ما در این باره (علیه رژیم ایران) از سوی آمریکا مورد تقدیر قرار گرفت»

 

نخست وزیر دانمارک نیز در پیامی نوشت: این اقدامی بسیار دلگرم کننده بود. اتحادیه اروپا متحد ایستاده و چنین اعمالی غیر قابل قبول است و پیامدهایی دارد» .
لطفا به اشتراک بگذارید: