وزیر خارجه فرانسه اقدامات اتحادیه اروپا در لیست گذاری رژیم ایران را تبریک گفت

وزیر خارجه فرانسه اقدامات اتحادیه اروپا در لیست گذاری رژیم ایران را تبریک گفت


خبرگزاری فرانسه:

اتحادیه اروپا بعد از قتلهایی در خاک اروپا

بر رژیم ایران تحریم هایی اعمال میکند

 

وزیر خارجه فرانسه اقدامات اتخاذ شده را تبریک گفت

 و قضاوت کرد که سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران

«مسئول» سازماندهی پروژه سوء قصد خنثی شده

علیه گردهمایی مجاهدین خلق ایران درپاریس هستند

خبرگزاری فرانسه – لاهه – 8 ژانویه 2019 – اتحادیه اروپا سه شنبه تحریمهایی را علیه سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران و دو مسئول آن که متهم به دست داشتند در یک سری قتلها و توطئه ها علیه مخالفین در هلند ، دانمارک و فرانسه هستند ، اعمال کرد.

این تصمیم که به اتفاق آرای کشورهای عضو اتخاذ شد، در حالی صورت میگیرد که لاهه برای اولین بار روز سه شنبه تهران را متهم کرد که در قتل دو مخالف در خاک هلند در 2015 و 2017 که منجر به اخراج دو دیپلمات ایرانی گردید دست داشته است.

خبرگزاری فرانسه می افزاید: وزیر خارجه فرانسه اقدامات اتخاذ شده در روز سه شنبه در بروکسل را تبریک گفت و اضافه کرد که سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران «مسئول» سازماندهی پروژه سوء قصد خنثی شده در روز 30 ژوئن 2018 در ویلپنت، در شمال پاریس ، علیه گردهمایی مجاهدین خلق ، اپوزیسیون رژیم ایران، هستند.

شورای ملی مقاومت ایران این اقدام را « یک گام مثبت و ضروری » توصیف و تاکید کرد «وقت آن است که اتحادیه اروپا یک موضع قاطع و شدید علیه این اقدامات جنایتکارانه اتخاذ نماید و منجمله مأموران رزیم ایران را از خاک اروپا اخراج کند.»

 

خبرگزاری آلمان – 8 ژانویه 2019 نیز از بروکسل گزارش داد:اتحادیه اروپا بخاطر طرح های ترور رزیم ایران در فرانسه و دانمارک، تحریمات جدیدی را علیه حکومت تهران وضع کرد. این تحریمات باید از چهارشنبه بمورد اجرا گذاشته شوند و بخشی از لیست بروز شده تروریستی اتحادیه اروپا خواهند بود که طی روز سه شنبه از سوی وزرای اروپایی کشورهای عضو اتحادیه پذیرفته شده اند.

خبرگزاری آلمان هم چنین نوشت : دولت فرانسه از اقدامات مجازات علیه رژیم ایران استقبال کرد. در موضعگیری وزارتخارجه این کشور آمده است: این اقدامات منعکس کننده ”همبستگی کشورهای عضواتحادیه اروپا و مصمم بودن آنها است که متفقا عمل میکنند تا اقدامی خصمانه و غیرقابل قبول در خاک اروپا را بی پاسخ نگذارند”.

روابط بین اتحادیه اروپا و تهران بعد از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق اتمی با ایران در سال گذشته شکننده می باشد.
لطفا به اشتراک بگذارید: