کنفرانس مطبوعاتی وزیران خارجه آمریکا و اردن، مقابله با نفوذ شرورانه تهران در منطقه

کنفرانس مطبوعاتی وزیران خارجه آمریکا و اردن، مقابله با نفوذ شریرانه تهران در منطقه


کنفرانس مطبوعاتی وزیران امور خارجه امریکا و اردن

امٌان -۸ ژانویه 2019

 

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا :

ما پیگیر کار ادامه دار برای مقابله با نفوذ شرورانه رژیم تهران

در منطقه هستیم

 

شما در روزها و هفته های آتی خواهید دید

که ما نه فقط تلاشهای دیپلماتیک خودمان

بلکه تلاشهای تجاری مان را هم دو برابر می کنیم

تا با فشار واقعی بر رژیم ایران آنچه را که برای آنها

 در ماه مه گذشته مشخص کرده ایم محقق کنیم

 

مایک پمپئو – وزیر امور خارجه امریکا

 

پمپئو: ... کشور شما یک نقش حیاتی در امنیت و ثبات منطقه ایفا میکند از جمله از طریق تلاشهای این کشور برای حل و فصل صلح آمیز جنگ سوریه، مبارزه با گسترش تروریسم اسلام افراطی، و مقابله با فعالیتهای شرورانه رژیم ایران در منطقه و در جهان.  .....ما همچنین پیگیر کار ادامه دار برای مقابله با نفوذ شرورانه تهران در منطقه هستیم. اردن با فراخواندن سفیر خود از تهران در سال گذشته در اعتراض به تجاوزات آشکار رژیم ایران به امنیت و حق حاکمیت یک موضعگیری قوی کرد. من همچنین مایلم از دولت اردن به سبب کمک آن به مقابله با تلاش رژیم ایران برای دور زدن تحریمها تقدیر کنم .

 

وزیر پمپئو:– ائتلاف ما به همان اندازه موثر است که دیروز بود و من خیلی امیدوارم که این ائتلاف کماکان موثر باشد و حتی فردا موثرتر خواهد بود. این مسأله تنها یک تاکتیک مشخص که ما در بین اعضاء ائتلاف اتخاذ میکنیم، نیست. مسأله یک درک مشترک است که قابل توجه ترین تهدید برای منطقه داعش و [رزیم ]سلامی در ایران و تلاشهای [افراطی] آنها در این منطقه است. من به جای وزیر خارجه صفدی صحبت نخواهم کرد ولی توافق بسیار زیادی در مورد خطری که این مسأله برای اردن و سایر کشورهای همسایه ایجاد میکند وجود دارد و اینکه این نبرد ادامه دارد. تصمیم رئیس جمهور مبنی بر بیرون کشیدن نیروها از سوریه به هیچ وجه روی ظرفیت ما برای محقق کردن این هدف تأثیر نمیگذارد و شما در روزها و هفته های آتی خواهید دید که ما نه فقط تلاشهای دیپلماتیک خودمان بلکه تلاشهای تجاری مان را دو برابر می کنیم تا با فشار واقعی بر [رژیم ] ایران آنچه را که برای آنها در ماه مه گذشته مشخص کرده ایم محقق کنیم.

 

ایمن صفدی - وزیر امور خارجه اردن

اجازه بدهید یک نکته درباره رژیم ایران بگویم. ما همه با سیاستهای توسعه طلبانه رژیم ایران در منطقه مشکل داریم. ما همه خواهان این هستیم که اطمینان حاصل کنیم که هر تهدیدی وجود دارد، کاهش یابد. همه کشورهای عربی و فکر کنم ایالات متحده هم اینطور است، مایلند روابط سالم مبتنی بر اصل عدم مداخله در امور داخلی دیگری و احترام به حق حاکمیت سایر کشورها داشته باشند. اگر این محقق شود، در صورتی که همه به معیارهای بین المللی رفتار پایبند باشند در آن صورت هیچ مشکلی وجود ندارد. بنابراین تا زمانی که سیاستهایی وجود دارد که مغایر این اصول هستند، در آن صورت ما با سیاست آنها مسأله خواهیم داشت.

 

سخنرانی وزیرخارجه آمریکا دردانشگاه قاهره

استراتژی آمریکا در مقابله با دیکتاتوری آخوندی

۲۰دی ۹۷

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا روز دهم ژانویه۲۰۱۹ (۲۰دی۹۷) در سخنرانی خود در دانشگاه قاهره با تاکید بر استراتژی ایالات متحده برای مقابله با تروریسم و مداخلات منطقه یی دیکتاتوری آخوندی به مثابه اصلی ترین حامی تروریسم درجهان، ضمن انتقاد ریشه یی از سیاستهای دولتهای قبلی آمریکا گفت : تمایل به دستیابی به صلح، به هر بهایی، ما را به انجام معاملهای با رزیم ایران که دشمن مشترک ما بود کشاند. اکنون دوران شرمی که آمریکا برای خودش بوجود آورد و دوران سیاستهایی که باعث رنجهای دردآور شدهاند، به پایان رسیده است.

وی گفت : ما کازار فشار جدیدی را شروع کرده ایم تا درآمدهایی که رژیم ایران برای پیش بردن ترور و تخریب به سراسر جهان استفاده می کند را قطع کنیم. ما به مردم ایران پیوستیم که خواهان آزادی و حسابرسی هستند. وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد : آمریکا تحریمها علیه رژیم ایران را که هرگز نمی بایست لغو می شدند، از سر گرفته است. این تحریمها قوی‌ترین تحریم‌های تاریخ هستند. دوره سکوت ما در قبال اقدامات رزیم ایران تمام شد و آمریکا دیگر از آخوندهای حاکم برایران محافظت نمی‌کند
لطفا به اشتراک بگذارید: