سخنرانی جدید مایک پمپئو در قاهره، راهبرد آمریکا در مقابله با رژیم ایران

سخنرانی جدید مایک پمپئو در قاهره، راهبرد آمریکا در مقابله با رژیم ایران


سخنرانی وزیرخارجه آمریکا دردانشگاه قاهره استراتژی آمریکا در مقابله با دیکتاتوری آخوندی

آمریکا دیگر از آخوندهای حاکم برایران محافظت نمیکند دوران سکوت ما در قبال اقدامات رژیم ایران تمام شد

 

 ما به مردم ایران پیوستیم که خواهان آزادی و حسابرسی هستند آمریکا تحریمها علیه رژیم ایران را

که هرگز نمی بایست لغو می شدند از سر گرفته است این تحریمها قویترین تحریمهای تاریخ هستند

 

ما کارزار فشار جدیدی را شروع کرده ایم تا درآمدهای رژیم ایران را که از آن برای پیش بردن ترور و تخریب به سراسر جهان استفاده می کندقطع کنیمدوران سیاستهایی که باعث رنجهای دردآور شدهاند

 به پایان رسیده است

 

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا روز دهم ژانویه۲۰۱۹ (۲۰دی۹۷) در سخنرانی خود در دانشگاه آمریکایی قاهره با تاکید بر استراتژی ایالات متحده برای مقابله با تروریسم و مداخلات منطقه یی دیکتاتوری آخوندی به مثابه اصلی ترین حامی تروریسم درجهان، ضمن انتقاد ریشه یی از سیاستهای دولتهای قبلی آمریکا گفت: تمایل به دستیابی به صلح، به هر بهایی، ما را به انجام معاملهای با رژیم ایران که دشمن مشترک ما بود کشاند. وی تاکید کرد که دوران مماشات و سکوت درقبال تروریسم و مداخلات رژیم آخوندی به پایان رسیده است.

 

آخوندها و دژخیمان آنها ایرانیان دوستدار آزادی را کشتند و زندانی کردند و مورد ارعاب قرار دادند، و به غلط آمریکا را مقصر این ناآرامیها قلمداد کردند، در حالیکه حکومت مستبدانه خودشان بود که آنرا شعلهور ساخت. رژیم ایران که جری شده بود، نفوذ سرطان گونه خود را به یمن، عراق، سوریه و باز هم فراتر،به لبنان گسترش داد

تمایل به دستیابی به صلح، به هر بهایی، ما را به انجام معاملهای با رزیم ایران که دشمن مشترک ما بود کشاند. بنابراین، امروز، ما از اینهمه چه درسی میگیریم؟ میآموزیم که وقتی آمریکا از زیر بار بحرانهایی که با آن مواجه میشود، شانه خالی میکند، هنگامیکه خشم و غضب دوستانمان را نادیده میگیریم، و هنگامیکه با دشمنمان همدستی میکنیم، آنها جلو میآیند و پیشروی میکنند. اما خبر خوب چیست؟ مژده این است: دوران شرمی که آمریکا برای خودش بوجود آورده، به پایان رسیده است، همچنین دوران سیاستهایی که باعث چنین رنجهای دردآوری شدهاند.

اکنون زمان آغاز جدیدی فرا رسیده است. طی 24 ماه گذشته، آمریکا و پرزیدنت ترامپ، نقش واقعی خود را بهعنوان یک نیروی همیشگی در این منطقه بازیافتهاند. ما از اشتباهات خود درسها آموختیم. ما صدای خود را دوباره باز یافتیم. روابط خود را بازسازی کردیم. ما بر همه پیشنهادهای دروغ دشمنانمان دست رد گذاشتیم. نگاهی بیندازید به اقداماتی که ما با هم انجام دادیم. آمریکا، آمریکا تحت رهبری جدیدش، به رویارویی با واقعیت زشتی بنام اسلام افراطی پرداخت. پرزیدنت ترامپ در اولین سفر خارجی خود که به این منطقه بود، او همه ملتهای مسلمان را به انجام «یک آزمایش تاریخی» برای مدفون کردن افراط گرایی و نابودی نیرویهای تروریسم فراخواند.

پرزیدنت ترامپ کوری عامدانه ما به خطرات این رژیم را چرخانده و از توافق اتمی شکست خورده با وعده های غلطی که داشت بیرون کشیده است.

آمریکا تحریمهایی را که هرگز نمی بایست لغو می شدند را از سر گرفته است.

 

ما کمپین فشار جدیدی را شروع کرده ایم تا درآمدهایی که این رژیم برای پیش بردن ترور و تخریب به سراسر جهان استفاده می کند را قطع نماییم.

ما به مردم ایران پیوستیم که خواهان آزادی و حسابرسی هستند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: