حمله هوایی به مقر سپاه پاسداران و حزب‌الشیطان در فرودگاه دمشق

حمله هوایی به مقر سپاه پاسداران و حزب‌الشیطان در فرودگاه دمشق


حمله هوایی به مقر سپاه پاسداران و حزب الشیطان در فرودگاه دمشق

خبرگزاری فرانسه: دو منطقه که هدف قرار گرفتند محل استقرار نیروهای رژیم ایران و حزب‌الله لبنان بودند

رسانه‌های حکومتی: شمار موشکهای شلیک‌شده هشت فروند بود

خبرگزاری فرانسه روز شنبه ۱۲ژانویه -۲۲دیماه۹۷ گزارش داد، صداهای مهیب در دمشق شنیده شده و دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه نیز اعلام کرد، دو منطقه که محل استقرار نیروهای رژیم ایران و حزب‌الله لبنان است، هدف قرار گرفته‌اند.

تلویزیون الحدث نیز به نقل از سخنگوی دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه گزارش داد: حملات اسرائیل در نزدیکی فرودگاه دمشق و مناطق دیگری در حومه جنوب غربی دمشق صورت گرفت. طی این حملات یک انبار اسلحه متعلق به رژیم ایران و حزب‌الله لبنان در فرودگاه دمشق منهدم شد.

این منبع افزود: حداقل دو فروند موشک، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق برخورد کرد اما اهداف بزرگتر در ناحیه الکسوه و دیگر مناطق جنوب غربی دمشق، جایی که بیشترین تعداد انبارها و نیروهای رژیم ایران و حزب‌الله قرار دارند مورد اصابت قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی دولت بشار اسد دراین باره گفت، هواپیماهای جنگنده اسرائیلی در ساعت پایانی روز جمعه به چند منطقه در اطراف دشمق از جمله در الکسوه در جنوب دمشق حمله کردند که در اثر آن یک انبار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی هدف قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، منابع نظامی ارتش بشار اسد گفتند سیستم دفاعی هوایی به سمت هواپیماهای اسرائیلی شلیک کردند.

رسانه‌های حکومت آخوندی نیز نوشتند که شمار موشکهای پرتاب شده به سوی اهدافی در اطراف دمشق هشت فروند بوده که در دو نوبت شلیک و یکی از موشکهای به انبار تسلیحات در فرودگاه بین‌المللی دمشق اصابت کرده است.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود یادآوری کرد: اسرائیل بیش از ۲۰۰ حمله علیه اهداف رژیم ایران در سوریه طی دو سال گذشته انجام داده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: