ترکیه خواهان پشتیبانی نظامی آمریکا در سوریه است-۲۰دقیقه-۲۲دی

 ترکیه خواهان پشتیبانی نظامی آمریکا در سوریه است-۲۰دقیقه-۲۲دی


 

در پی بالا گرفتن این خبر که قرار است سربازان آمریکایی از سوریه بیرون بروند دونالد ترامپ گفت عجله ای در کار نیست و صحبت از خروج آرام نیروهایش از این کشور کرد . وال استریت ژورنال می نویسد ترکیه خواهان پشتیبانی نظامی قابل توجه آمریکا شده تا نیروهای ترکیه مسئولیت اصلی جنگ علیه شبه نظامیان داعش در سوریه را به عهده بگیرد .گزارشی از وال استریت ژورنال

مقامات ارشد آمریکایی می‌گویند ترکیه خواستار پشتیبانی نظامی قابل توجه از جانب آمریکا، منجمله حملات هوایی، ترابری و لجستیک شده تا به نیروهای ترکیه اجازه دهد مسئولیت اصلی را در جنگ با شبه نظامیان داعش در سوریه بر عهده گیرند.

این مقامات گفتند که درخواست‌های ترکیه بقدری زیاد است که اگر به همة آنها پاسخ داده شود، ممکن است ارتش آمریکا بجای کاهش دخالت در سوریه در عمل آنرا افزایش دهد.

در حالیکه تردیدهای گسترده‌ای در پنتاگون هست که ترکیه بتواند بطور مکفی جای آمریکا را بگیرد، گفتگوها حول اینکه ترکیه چگونه می‌تواند مأموریت سوریه را برعهده گیرد در آنکارا صورت خواهد گرفت.

کسانیکه در این گفتگوها شرکت کردند جان بولتون مشاور امنیت ملی، ژنرال دانفورد رئیس ستاد مشترک، و جیمز جفری فرستادة وزارتخارجه برای سوریه بودند.

یکی از مقامات گفت بعید است که دولت تمامی حمایت نظامی مورد درخواست ترک‌ها، بخصوص حمایت هوایی را تأمین کند...

یک مقام ارشد دولتی که بهمراه جان بولتون به خاورمیانه سفر کرد گفت هیچ جدول زمانی مشخصی برای خروج نیروهای آمریکایی وجود ندارد.

مقامات آمریکایی گفتند فعلاً استراتژی پایه‌ای آمریکا در تحویل جنگ به ترکیه تغییری نکرده است. این استراتژی در یک یادداشت سری که بولتون اخیراً به مقامات در سطح کابینه فرستاد آورده شده است.

جان بولتون همچنین در این یادداشت نوشته است که اهداف سیاسی قبلی دولت آمریکا در سوریه تغییری نکرده‌اند. این اهداف شامل شکست داعش، بیرون کردن نیروهای تحت فرماندهی رژیم ایران، و تعقیب راه دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ داخلی است...

درخواست ترکیه برای پوشش هوایی، دریافت اطلاعات و دیگر پشتیبانی‌های نظامی در اواخر ماه دسامبر توسط همتای ترک ژنرال جوزف دانفورد به وی عرضه شد...

 

https://www.wsj.com/articles/turkey-seeks-major-u-s-military-support-to-adopt-fight-in-syria-11546629658
لطفا به اشتراک بگذارید: