بازگشت افغانی های مقیم ایران به افغانستان-۲۰دقیقه-۲۲دی

 بازگشت افغانی های مقیم ایران به افغانستان-۲۰دقیقه-۲۲دی


با از سر گرفته شدن تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران در سال ۲۰۱۸ موج افغانیهای مقیم ایران که به کشور خودشان باز میگردند به سیل تبدیل شده است. این گزارشی است که عمده رسانه های معتبر دنیا به آن پرداخته اند . به گزارش خبرگزاری فرانسه نگاه کنی

لارنس هارت مدیر سازمان بین المللی مهاجران مامور در افغانستان می گوید بر اساس آمار نزدیک به ۸۰۰ هزار افغانی از ایران به افغانستان باز گشته اند

در میان این تعداد ۷۷۳۱۲۵ نفر داوطلبانه باز گشته اند و کسانی هم هستند که توسط رژیم به افغانستان اخراج شده اند . این تعداد ۶۶ درصد رقمی است که در سال ۲۰۱۷ وجود داشته است

لارنس هارت مدیر سازمان بین المللی مهاجران مامور در افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفت دلیل بازگشت این افراد به خانه هایشان کاهش درآمد در ایران است .

از سال ۲۰۱۲ که سازمان بین المللی مهاجران در افغانستان تعداد بازگشتی های را سرشماری کرده سال ۲۰۱۸ بالاترین رقم بازگشتی ها را نشان می دهد.


آمار بازگشتی های افغان در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 آژانس پناهندگان سازمان ملل در ماه سپتامبر گفت احتمال می رود که بین یک و نیم تا دو میلیون افغان ثبت نشده در ایران زندگی کنند . ولی یک میلیون افغانی در ایران به ثبت رسیده اند .

 جنگ ۱۷ ساله در افغانستان باعث شده بود که بسیاری از افغانها برای پیدا کردن کار به سوی ایران و سایر کشورها سرازیر شوند

 ولی رژیم با سوء استفاده از فقر در افغانستان تلاش کرده تا جوانان آنها را در مقابل حقوقی نزدیک به ۵۰۰ دلار در ماه سربازگیری و راهی سوریه کند .

 لشگر موسوم به فاطمیون" که از میان مهاجران افغان مقیم ایران تشکیل شده یک ساختار شبه نظامی وابسته به نیروی تروریستی قدس است . ماموریت این لشگر جنگ در سوریه برای جلوگیری از سقوط رژیم بشار اسد بوده است .

شمار دقیق شهروندان افغان که در سوریه و به نفع بشار اسد می‌جنگند، روشن نیست، اما گزارش‌هایی وجود دارد که لشکر فاطمیون بین هشت تا چهارده هزار نیروی افغان دارد.هزینه این شبه نظامیان به عهده نیروی تروریستی قدس است

لشکر فاطمیون در سال ۱۳۹۴ از ادغام نیروهای تیپ ابوذر در زمان جنگ ایران و عراق و نیروهای افغان زیر نظر سپاه پاسداران شکل گرفت.
لطفا به اشتراک بگذارید: