کنفرانس مطبوعاتی مشترک مایکل پمئوبا وزیر خارجه اردن-۲۰دقیقه-۲۱دی

 کنفرانس مطبوعاتی مشترک مایکل پمئوبا وزیر خارجه اردن-۲۰دقیقه-۲۱دی


 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در سفر به خاورمیانه، علاوه بر اردن از شمار دیگری از کشورها نیز دیدن کرد. تهدیدهای رژیم ایران و جنگ در سوریه از موضوع های عمده این سفر بودند. همکاری های امنیتی، دفاعی دو جانبه با برخی از این کشورها نیز در دستور کار این دیدار قرار داشت .





مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مشترک مطبوعاتی که با ایمن صفدیوزیر خارجه اردن داشت خطاب به او گفت:  کشور شما نقشی حیاتی در امنیت و ثبات منطقه را ایفا میکند . او در اشاره به دخالت های توسعه طلبانه رژیم ایران در منطقه از جمله سوریه و حمایت از گروههای تروریستی تلاشهای اردن برای حل صلح آمیز جنگ در سوریه، مبارزه با گسترش بنیاد گرایایی و مقابله با فعالیتهای شرورانه رژیم ایران را مورد قدر دانی قرار داد .

 مایک پمپئو افزود آمریکا به سیاست خود برای مقابله با نفوذ شرورانه تهران در منطقه را ادامه می دهد . اردن با فراخواندن سفیر خود از تهران در سال گذشته در اعتراض به تجاوزات آشکار رژیم ایران به امنیت و حق حاکمیت یک موضعگیری قوی کرد. من نیز مایلم از دولت اردن بخاطر کمک به مقابله با تلاش های رژیم ایران برای دور زدن تحریمها تقدیر کنم.

 وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به نقش آمریکا در حل بحران خاورمیانه با تشکیل ائتلاف ضد رژیم ایران گفت : امیدوارم که این ائتلاف کماکان موثر و موثرتر باشد . چنین ائتلافی یک درک مشترک است . وزیر خارجه آمریکا گروه تروریستی داعش و بنیاد گرایی رژیم ایران را بعنوان قابل توجه ترین تهدید های منطقه توصیف کرد و افزود نبرد در مقابل این تهدید ها ادامه خواهد داشت .

وزیر خارجه اردن نیز گفت : اجازه بدهید یک نکته درباره ایران بگویم. ما همه با سیاستهای توسعه طلبانه ایران در منطقه مشکل داریم. ما همه خواهان این هستیم که اطمینان حاصل کنیم که تهدید ها کاهش می یابند .
لطفا به اشتراک بگذارید: