دولت یمن :رژیم ایران قطعنامه های سازمان ملل را زیرپا میگذارد-۲۰دقیقه-۲۳دی

دولت یمن :رژیم ایران قطعنامه های سازمان ملل را زیرپا میگذارد-۲۰دقیقه-۲۳دی


در تاریخ پنجشنبه ۲۰ دیماه یک هواپیمای بی سرنشین حوثی ها به رژه نظامی ارتش ملی یمن تهاجم کرد که شماری از پرسنل این ارتش کشته و دستکم ۲۰ تن دیگر زخمی شدند. بدنبال این تهاجم دولت قانونی یمن رژیم ایران را به خاطر دخالت در امور این کشور محکوم کرد:



دولت یمن در بیانیه یی زیر پا گذاشتن قطعنامه های الزامی سازمان ملل، نقض ممنوعیت مسلح کردن شبه نظامیان حوثی، ارسال پهپاد و قاچاق موشک و سلاح برای آنها را محکوم کرد و گفت رژیم ایران متوقف نخواهد شد مگر اینکه جامعه بین المللی به شدت و قاطعانه مانع این امر شود. این بیانیه همچنین خواستار رویارویی قاطعانه با نقشه های توسعه طلبانه رژیم ایران در منطقه شد.

به دنبال بالا گرفتن تنش‌ از سوی شبه‌نظامیان حوثی، مارتن گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه 10 ژانویه، ضمن ابراز نگرانی از «افزایش خشونت‌‌» تمامی طرف‌های درگیر در یمن را به خویشتنداری فراخواند.

در بیانیه مطبوعاتی دولت قانونی یمن آمده است: « به پرواز در آوردن پهپادهای بمب‌گذاری شده ایرانی از زمان امضای توافق‌نامه سوئد اقدامی برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک است که هدف آن خنثی کردن تلاش‌های دبیر کل سازمان ملل متحد و فرستاده او به یمن است، این امر بیانگر دخالت آشکار تهران در هدایت اقدامات حوثی‌ها در خدمت منافع این رژیم است»

در بیانیه دولت قانونی یمن تاکیده شده است که «سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی با آزمونی .واقعی روبروست تا با جدیت مانع لجاجت حوثی‌ها و حامیان آنها شود در غیر اینصورت شبه‌نظامیان کودتاگر برداشت اشتباه خواهند کرد ».

دولت یمن در بیانیه اش «زیر پا گذاشتن قطعنامه‌های الزامی سازمان ملل، نقض ممنوعیت تسلیح شبه نظامیان حوثی ، ارسال پهپاد و قاچاق موشک و سلاح» برای آنها را محکوم کرد، و افزود رژیم ایران متوقف نخواهد شد مگر اینکه جامعه بین‌المللی به شدت و قاطعانه مانع این اقدامات شود.

لطفا به اشتراک بگذارید: