اجلاس جهانی برای مقابله با رژیم ایران

اجلاس جهانی برای مقابله با رژیم ایران


خبرگزاری رویترز گزارش داد روز جمعه ۲۱ دیماه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت آمریکا در نظر دارد میزبان یک اجلاس بین المللی باشد که تمرکزآن روی رژیم ایران است . این اجلاس قرار است ماه آینده در لهستان برگزار شود.

مایک پمپئو که با فاکس نیوز مصاحبه می کرد،گفت گردهمایی از ۱۳ تا ۱۴ فوریه در لهستان برگزار خواهد شد و تمرکز آن روی ثبات و صلح و آزادی در خاورمیانه و امنیت در این منطقه است . بخش مهم این اجلاس اطمینان از عدم نفوذ بی ثبات کننده رژیم ایران خواهد بود .

مایک پمپئو که در سفر ۸ روزه در منطقه خاور میانه بود اضافه کرد ، آمریکا تلاش هایش را برای فشار بر روی رژیم ایران تشدید کرده و در پی متقاعد کردن متحدین این منطقه است

پمپئو اضافه کرد در حا لیکه دولت ترامپ بدنبال فشار بر تهران است در اجلاس لهستان نمایندگانی از کشورهای سراسر جهان برای مقابله با نفوذ منطقه ای این رژیم شرکت خواهند کرد .

در جریان این سفر هشت روزه مایک پمپئو ، در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با وزیر خارجه اردن درباره ائتلاف منطقه‌یی علیه رژیم آخوندی گفت: این ائتلاف امروز مؤثر است و فردا مؤثرتر خواهد بود، چرا که یک موضوع تاکتیکی نیست، بلکه مسأله مشترکی بر اساس این آگاهی است که قابل‌ توجه‌ترین تهدید منطقه داعش و رژیم ایران هستند.

وی افزود: ما پیگیر فعالیتهای دامنه داری برای مقابله با دخالتهای شرورانه رژیم ایران در منطقه هستیم.

اردن با فراخواندن سفیر خود از تهران در سال گذشته در اعتراض به تجاوزات آشکار رژیم ایران به امنیت و حق حاکمیت خود یک موضعگیری قدرتمند کرد. من همچنین مایلم از دولت اردن به‌خاطر کمک به مقابله با تلاش رژیم ایران برای دور زدن تحریمها تقدیر کنم.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: