رژیم ایران در پشت حمله‌های اخیر سایبری

 رژیم ایران در پشت حمله‌های اخیر سایبری


 

شرکت امنیتی فایر آی در گزارشی گفت حملات اخیر سایبری در خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا، ممکن است باهماهنگی رژیم ایران صورت گرفته باشد. مشابه این گزارش را نیز خبرگزاری های معتبر جهان منعکس کرده اند . با هم به گزارشی از خبرگزاری بلومبرگ نگاه کنیم

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت امنیتی فایر آی گفت: «حملات محروم سازی از «دی‌ان‌اس» به گونه‌ای انجام شده که نیازمند یک شبکه پایه و پشتیبان است. کارشناسان می گویند به احتمال زیاد، رژیم ایران این حمله را سازماندهی کرده است.

همچنین چندی پیش واشینگتن تایمز نوشت: بر اساس یک برآورد جدید، تحلیلگران سیاست خارجی و امنیت ملی، حملات سایبری بسیار جدی علیه شبکه‌های زیرساختی نظامی و مدنی آمریکا و یک جنگ نیابتی احتمالی با رژیم ایران را در صدر فهرست تهدیدات محتمل علیه امنیت ملی می دانند که آمریکا در سال آینده با آن روبروست .

تحلیلگران در خصوص رژیم ایران پیش‌بینی کرده‌اند که اوضاع رو به وخامت سوریه و یمن ممکن است نیروهای آمریکایی در آن کشورها را به درگیری مستقیم با رژیم ایران و عناصر تحت حمایت این رژیم نزدیکتر کند.

آژانس اطلاعات آلمان نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرد رژیم ایران توانایی‌ حمله سایبری خود را افزایش داده، به شکلی که برای شرکتها و مؤسسات تحقیقاتی آلمان خطرناک است.

 درگزارش این نهاد دولتی آلمان آمده است که توانایی حملات سایبری ایران به موازات روسیه و چین افزایش یافته و احتمال بسیار دارد که این افزایش هم‌چنان ادامه داشته باشد.

هورست هوفر وزیر کشور آلمان و آژانس اطلاعاتی این کشور در گزارش خود به حملات سایبری پیوسته و رو به گسترشی اشاره می‌کنند که از سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شده و منبع آن ایران است. در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۱۷ بسیاری از این حملات متوجه اهداف آلمانی بوده است .

هدف این حملات، دولت آلمان، مخالفان سیاسی، سازمانهای حقوق بشری، مراکز تحقیقاتی، صنایع هوا-فضا، دفاعی و پتروشیمی بوده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: