کنسرت سال نو وین

 

گزارش ـ کنسرت سال نو وین-۲۰دقیقه-۲۴دی


برای یک رهبر ارکستر افتخار بزرگی است که کنسرت سال نوی وین را رهبری کند. کنسرتی که بیش از ۵۰ میلیون نفر در بیش از ۹۰ کشور آن را به طور زنده از تلویزیون تماشا می‌کنند.

کنسرت سال نو وین

کنسرت سال نوی وین هر سال در روزهای ۳۰ و ۳۱ دسامبر و اول ژانویه در سالن «موزیک ورین»  به همراهی ارکستر فیلارمونیک وین برگزار می‌شود. اما تنها کنسرت اولین روز سال نو یعنی اول ژانویه به طور زنده پخش می‌شود.

امسال این کنسرت به رهبری کریستیان تلیمان ،‌ رهبر ارکستر و کارگردان اپرای اهل آلمان برگزار شد.

در کنسرت سال نو بیشتر قطعه‌هایی از آثار خانواده‌ی اشتراوس، یوهان اشتراوس پدر و یوهان اشتراوس پسر، یوزف اشتراوس و ادوارد اشترواس اجرا شد

کریستیان تلیمان درباره کار کردن با ارکستر فیلارمومنیک وین می‌گوید: «حال و هوای اینجا فوق العاده است. وقتی رهبر ارکستر به ارکستر گوش کند چیزهای زیادی یاد می‌گیرد. این ارکستر، موسیقی ذاتی خود را به شکلی بی‌نظیر ارائه می‌کند.»

دنیل فروش هاور ، مدیر ارکستر فیلارمونیک وین می‌گوید:‌ «کریستیان همه چیز را می‌بیند و حس می‌کند. او می‌داند کنسرت مایستر چه موقعی می‌خواهد سرعتش را کم کند؛ آنقدر انعطاف پذیر است که می‌تواند از این آهستگی برای خلق یک لحظه جادویی دیگر استفاده کند.»

«ارکستر فیلارمونیک وین» اولین کنسرتش را در ۲۸ مارس سال ۱۸۴۲ میلادی اجرا کرد. اجرای «کنسرت سال نو»‌ در وین به سال ۱۸۳۸ میلادی و قبل از شکل‌گیری «ارکستر فیلارمونیک وین» برمی‌گردد.

در ابتدا در این کنسرت آثار خانواده اشتراوس اجرا نمی‌شد تا اینکه این کنسرت از سال ۱۹۲۸ به مدت شش سال به رهبری یوهان اشتراوس سوم، فرزند ادوارد اشتراوس و نوه یوهان اشتراوس برگزار شد.

اولین اجرای این کنسرت به شکل امروزی آن به سال ۱۹۳۹ میلادی برمی‌گردد.
لطفا به اشتراک بگذارید: