پایان معافیت کشورها برای خرید نفت ازرژیم ایران-۲۰دقیقه-۲۳دی

  پایان معافیت کشورها برای خرید نفت ازرژیم ایران


یک گزارش هم از معاملات نفتی رژیم ایران در سال ۲۰۱۹ داشته باشیم . گزارشی از رویترز

خبرگزاری رویترز۱۲ژانویه نوشت برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا روز شنبه گفت:‌ آمر یکا دیگر معافیت برای نفت ایران را بعد از اعمال مجدد تحریم های آمریکا نخواهد داد و بر پافشاری آمریکا بر خشکاندن درآمدهای تهران تاکید کرد.

برایان هوک در یک کنفرانس خبری در ابوظبی پایتخت امارات گفت« ایران اکنون با اعمال تحریم های ما انزوای اقتصادی را هر چه بیشتر احساس می کند..ما می خواهیم این رژیم را از منابع آن محروم کنیم

هوک گفت« ۸۰درصد منابع در آمد ایران از صادرات نفت است ولی این کشور اصلی ترین کشور حامی تروریسم است. ما می خواهیم این رژیم را از پولی که نیاز دارد محروم کنیم».

هوک گفت« ما توافق بهتری با ایران می خواهیم اما در این پروسه رژیم ایران را از میلیارد ها میلیارد دلار محروم می کنیم. آنها با بحران نقدینگی مواجهند» .

برایان هوک گفت واشنگتن از چین بخاطر کاهش واردات نفت از ایران راضی است و انتظار کاهش بیشتری از صادرات نفت ایران را دارد. او گفت ما تازه شروع کرده ایم

هوک نگفت که دولت واشنگتن زمانی که معافیت های کنونی در ماه مه به پایان برسد چه خواهد کرد.

واشنگتن به ۸ خریدار عمده نفت ایران از جمله چین، هند، ژاپن و کره جنوبی بعد از از سر گرفته شدن تحریم های نفتی در ماه نوامبر معافیت داده بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: