روحانی ضد و نقیض‌گویی و قدرت‌نمایی پوشالی

روحانی ضد و نقیض‌گویی و قدرت‌نمایی پوشالی – ۲۵دی-گزارش و گفتگو با میثم ناهید۱۳۹۷


 

بینندگان عزیز سلام بر شما، گرمترین درودهای خودم و همکارانم رو تقدیمتون میکنم . امیدوارم در هر جا که هستید سری بلند و دلی پر امید داشته باشید. در برنامة تیک تاک امروز، می‌پردازیم به حرفهای روز گذشته روحانی؛ روحانی در ادامة سفرهای تبلیغاتی استانی خود به استان گلستان رفته و در آنجا چندین سخنرانی کرده و در هر کدام به موضوعات و نکات مختلفی اشاره نموده است. توجه شما رو به قسمتهایی از سخنرانی او در گنبدکاووس جلب می‌کنم:

خبر و نظر


روحانی در زنجیرة امید درمانیهای خود ضمن تکرار آمار و ارقام خود از پیشرفتهای نادیدنی اقتصادی، یک ژست موشکی و ماهواره‌یی هم وارد کرده و در همة سخنرانیهای خود آن را خرج کرده است. ماهواره پیام که به زودی توسط ماهواره بری که ساخت خود ما هست هم ماهواره ساخت دانشگاه ما هست هم ماهواره‌بر یعنی موشکی که این ماهواره را حمل میکند ساخت ایثارگران، اندیشمندان و جوانان غیور این دیار است، انشاالله به زودی ماهواره پیام که به دست دانشگاهیان ما و بویژه دانشگاه امیرکبیر ساخته شده در ۶۰۰ کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت.

و این ماهواره می تواند وضع آب و هوا وضع کشاورزی آب های سرزمینی وضع جنگل ها همه را برای ما رصد کنه و در اختیار ما بگذارد، این ماهواره در روز ۶ نوبت از بالای سر ما عبور خواهد کرد، به رغم این ژستهای قدرت‌مدارانة موشکی که البته ساعاتی بعد روی سر خود نظام فرود آمد. اما روحانی در همان سخنرانی هم چند جمله بعد از این گرد و خاکهای قدرت‌نمایانة موشکی ناچار شد به سقوط یک هواپیمای ارتشی اعتراف کند و منت بر سر مردم بگذارد که این هواپیما داشت گوشت برای مصرف مردم حمل می‌کرد که سقوط کرد.

برای حمل و نقل کالا کار آسانی نیست ماهم دام زنده را داریم وارد می کنیم هم گوشت منجمد را داریم وارد کشور می کنیم همین امروز متاسفانه یکی از این هواپیماهایی که گوشت را حمل می کرد دچار مشکلی شد و حادثه ای برای آن پیش آمد همه این تلاش ها دارد انجام می شود برای اینکه رنج مردم کمتر بشود این نکته را توجه کنید.

روحانی با فراموش کردن حرف چندی پیش خود که تحریمها هیچ اثری نداشته و نخواهد کرد از شرایط دشوار و سختی‌های تحریم هم آه و ناله کرد و گفت:‌ البته این روزها سختی های فراوان و مشکلات فراوانی وجود دارد شما بدانید کشتیرانی ما را آمریکا تحریم کرده بانک ها را تحریم کرده نفت را تحریم کرده ما در برابر این تحریم می ایستیم مقاومت می‌کنیم اما میدونید کار آسان نیست این که ما می‌خواهیم رابطه بانکی مان را با این کشور با اون کشور علیرغم فشارهای آمریکا به وجود بیاوریم این کار آسان نیست این کار کار سخت و مشکلی است ... یک دوران پر زحمت و یک آزمایش و امتحان پیش روی ما هست همه ما باید به آن آزمایش توجه کنیم.

روحانی در حالی که در سخنرانیهای قبلی و در همین سخنرانی از فراهم کردن سالانه ۶۰۰ هزار اشتغال داد سخن داده بود، اعتراف کرد که دولت به تنهایی از عهدة این کار بر نمی‌آید. امروز روز امتحان دولت به تنهایی نیست روز امتحان همه ماست در روز سختی همه باید کنار هم قرار بگیریم اینکه همه ما بنشینیم بگوییم دولت تو اینکار را بکن تو این کار را بکند دولت به عنوان نوکر شماست به عنوان خادم شماست به عنوان نماینده شماست دولت همه تلاش خود را می کند اما همه باید دست به دست هم بدهیم شما فکر میکنید اشتغال با دولت درست میشود؟

اما روحانی جواب این پشت‌هم‌اندازیهای خود را فی‌المجلس از مردم آگاه استان گلستان دریافت کرد و در حالی که تبلیغاتچی های رژیم می کوشیدند مردم را به ابراز احساسات نسبت به روحانی وادار کنند. مردم با هو کردن او نفرتشان را ابراز کردند.

گفتگوی سیاسی


س: در این گزارش صحبتهای روحانی رو شنیدیم. اصل حرفش چی بود؟


ج: از یک طرف گفت که نظام قراره موشک و ماهواره هوا کنه. خیلی هم در این رابطه دود و دم کرد. حتی چنان لحنی هم به خودش می‌گرفت که جمعیت رو وادار به دست زدن کنه. از طرف دیگه بحث از مشکلات جدی نظام کرد. اینکه تحریم نفتی و بانکی و کشتی‌رانی فشار بسیار زیادی به نظام وارد می‌کنه. اینکه دولتش نمی‌تونه پاسخگوی معضل بیکاری باشه و...

س: این نکاتی که گفتید دو موضوع کاملا متفاوته و با هم نمی‌خونه. از یک طرف پرتاب ماهواره،‌ از یک طرف مشکلات پایه‌ای که به گفته خودش از پس حل اونها بر نمیاد!


ج: بله دقیقا!‌ هیچ ربطی به هم ندارن. اصلا موضوع همین ضد و نقیض گویی هست. از یک طرف مدعی پرتاب ماهواره هست. خب این حرف یعنی چی؟ یعنی نظام از نظر اقتصادی و زیرساختها، به یک مرحلة رشد یافته‌یی رسیده و‌ دارای یک ثباته.
برای نمونه نگاهی به اقتصاد و صنعت کشورهایی که توان فرستادن ماهواره به فضا دارن بکنین. همه از اقتصادهای مبنایی بسیار بالا و صنایع پیشرفته برخوردارن، مثل آمریکا-ژاپن و انگلیس و فرانسه، یا حتی روسیه و چین که اقتصادشون لرزان و در حل فروپاشی نیست.

حتی کشوری مثل هند هم که توان فرستادن ماهواره دارن، از اقتصاد با ثباتی برخورداره. هند الان به عنوان چهارمین اقتصاد جهان شناخته میشه. رشد اقتصادی ۸درصد داره. درآمد سرانه هند الان بیش از ۲۵۰۰ دلاره که کارشناسان اقتصادی پیشبینی می‌کنن تا سال ۲۰۲۰ به۵هزار دلار،‌ برسه. اما اقتصاد رژیم آخوندی چطوره؟ مرکز پژوهشهای مجلس رژیم در شهریور امسال گزارش داد: رشد اقتصاد ایران سال ۹۷ و ۹۸ منفی می‌شود!رئیس مرکز تجارت جهانی رژیم ابتدای امسال گفت: سال ۹۷ اشک همه در خواهد آمد!

علت هم روشنه. کشورهایی که اقتصادی محکم دارن، مبنای اقتصادشون بر پایه تولید صنعت، کشاورزی توریسم و... هست. اما ساختمان اقتصاد رژیم آخوندی بر چه پایه‌یی بنا شده است؟ کدام صنایع؟ توریسم؟ خودروسازی؟ کشاورزی؟... هیچ کدام! زیرساخت اقتصاد رژیم بر روی «رانت، قاچاق و واردات انبوه» سوار است. پدیده‌یی که «راه را بر هرگونه تلاش برای سامان‌یابی اقتصاد ایران» بسته است. (رادیو فرانسه-۷آبان ۹۳) در مثل، مثل این می‌مونه که کسی کفش نداره بپوشه و پابرهنه است، اما پاپیون زده.

اقتصاد رژیم یک اقتصاد بی‌بنیاد انگلیه! این نوع اقتصاد نه تنها از هیچ ثباتی برخوردار نیست، بلکه خودش هر پایه اقتصادی رو هم منهدم می‌کنه. مثلا چرا الان تولید در ایران منهدم شده؟ به خاطر همین واردات بی‌رویه. خودشون می گن بیش از ۶۰درصد کارخونه‌ها و مراکز تولیدی بسته شده. برای همین این اقتصاد همواره در معرض فروپاشی هست. بهمن ۹۰ که تحریمهای نفتی و بانکی اعمال شد، اونقدر اقتصاد نظام تا نزدیکی سقوط رسید که خودشون گفتن «خفگی اقتصادی» و با زانوان خونین پای امضای برجام رفتن.

همون موقع مؤسسه‌ سرمایه‌گذاری بین‌المللی که اتحادیه‌یی پرنفوذ، متشکل از بزرگ‌ترین مؤسسات مالی جهان است اعلام کرد: «آینده اقتصاد ایران به توافق اتمی‌ گره خورده است. اگر توافقی رخ ندهد، کشتی شکسته اقتصاد ایران غرق خواهد شد».
خب برجام مقداری از تنش این اقتصاد درهم شکسته کاست. اما الان که برجام هم به باد فنا رفت، بسیار روشنه که باز هم اقتصاد رژیم به لبه پرتگاه سقوط رسیده.

س: پس چرا روحانی اینقدر پرتاب ماهواره رو در بوق و کرنا کرد؟


ج: اصلا بحث همینه. به عنوان یک دود استتار برای پوشاندن همین وضعیت رو به تلاشی نظام! همون که خودشون بهش می‌گن پروپاگاندا. اصلا خود روحانی نظام رو به یک بیمار در حال احتضار تشبیه کرده و گفته بود با این بیمار باید امیددرمانی کرد!
برای همین هم سخنگوی مجاهدین گفت پرتاب ماهواره پیشکش، تو هواپیما رو سالم به زمین فرود بیار.امروز هم که دیدیم همین پرتاب ماهواره‌شون با شکست روبرو شد.

س: خب نمی‌تونستن هزینه این پرتاب ماهواره رو خرج معیشت مردم بکنن که جلو جامعه انفجاری رو کمی بگیرن؟


ج: نه می‌تونن و نه می‌خوان. به این علت که اگر واقعا پای رسیدگی به معیشت مردم برن، باید سرمایه‌های مردم رو به جای هزینه کردن برای سپاه و دخالت در منطقه و تروریسم و سرکوب، صرف وضعیت معیشتی بکنن. خب اگه چنین کاری بکنن،‌ تیشه به ریشه اهرمهای نگه‌دارنده نظامشون زدن.

وانگهی، در نظر بگیرین که نظام درگیر بحرانهای شدیدی هست. بحران جامعه انفجاری-بحران ناشی از شدید‌ترین تحریمهای تاریخ-تنگ‌تر شدن حلقه انزوا اون هم به گفته خودشون به شکل بسیار خطرناک. امروز ابتکار در سرمقاله خودش نوشته بود: «پرسش این است‌: آیا تندروهای آمریکایی با تشویق متحدان منطقه‌ای خود درصدد ماجراجویی در خلیج‌فارس هستند؟ نمی‌توان پیش‌بینی روشنی دراین‌باره کرد اما بی‌تردید منطقه آبستن رخدادهایی است که خوش‌بینی در آن کمرنگ است.

دولت ترامپ علاوه‌ بر تلاش برای تنگ‏کردن حلقه‌های فشار اقتصادی، اکنون بیش از گذشته به دو راهکار دیگر نیز توجه دارد؛ انزوای منطقه‌ای و نیز اقدام برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران». اما اصلی‌ترین بحرانشان بحران «بی‌راه‌حلی» هست. یعنی هیچ ابتکار عمل و راه‌کاری در برابر این بحرانها ندارن.

حتی در مورد تحریمها که ۶ماه است می‌گن اروپا قراره ساز و کار راه بیندازه، تا الان که ۳بار زمان دادن و خبری نشده. دیروز هم قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خودش می‌گفت: اول فکر می‌کردیم ساده هست، اما الان فهمیدیم چقدر مشکله! بعد هم هرچی خبرنگاران ازش زمان خواستن، نداد! خب در این وضعیت، نظام چکار کنه؟

تنها راه همون امیددرمانیه که روحانی گفت و پروپاگانداست که خامنه‌ای گفت و خودش هم اون رو معنی کرد که یعنی سفید جلوه دادن سیاه. مثل همین پرتاب به اصطلاح ماهواره. شما ببینید همین خبر شکست پروژة ماهواره رو رسانه‌های رژیم و خود وزیر ارتباطات دولت روحانی چطور داده؛‌ در حساب توییت خودش نوشته: خبرخوب طلب شما، بامداد با وزرایICT دولتهای ۸ام تا ۱۲ام به پایگاه فضایی امام خمینی رفتیم. ماهواره‌بر با طی ۲مرحله موفق، در مرحله۳ به سرعت کافی نرسید و «پیام» در مدار آرام نگرفت. «دوستی» در انتظار حضور در مدار، باجوانان عزم کردیم مجدد بسازیم».

و بعد دلقک مآبانه اضافه می‌کنه:‌ «راستی،بابرخی شوخی‌ها در پست قبلی حال کردم». منظورش کامنت‌هایی است که رژیم شب قبل روی متن توییتش که لاف و گزاف کرده بود گذاشته بودن و خوب حسابشو کف دستش گذاشته بودند. داشتم این رو می‌گفتم که چون رژیم در یک وضعیت فوق‌العاده بحرانی و بی‌راه‌حلی است دست به این اقدامات هم می‌زنه، دو ضرب می‌خوره. مثلا الان پیامدهای جهانی پرتاب موشک ماهواره بعد (فرانسه و آمریکا) رژیم رو حسابی تحت فشار سیاسی قرار داده و علاوه بر اون، تازه این پروژه هم مفتضحانه شکست خورده!

قدرت نمایی پوشالی رژیم درصحنه نظامی -۲۰دقیقه

شکست موشکی رژیم در سالروز فرار شاه و یک تداعی تاریخی؟!

 
لطفا به اشتراک بگذارید: