همبستگی با قیام مردم ایران در اورسوراواز با بیش از ۳۰ شهردار فرانسه

همبستگی با قیام مردم ایران در اوروسوراواز با بیش از ۳۰ شهردار فرانسه


ردهمایی در همبستگی با مقاومت و قیام مردم ایران

با حضور بیش از 30 تن از شهرداران و منتخبان مردم فرانسه

اور سور واز - ژانویه ۲‍۰۱۹

در گردهمایی بمناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی که با حضور رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت و شرکت بیش از 30 تن از شهرداران و منتخبان فرانسوی در اورسوراواز برگزار شد، شماری از شخصیت‌های سیاسی و حامیان فرانسوی مقاومت ایران به سخنرانی پرداختند و حمایت و همبستگی خود را با قیام مردم ایران و مقاومت سازمانیافته ایران ابراز کردند.

دومینیک لوفور نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت:

ما هرگز این میزان به پایان کار این رژیم که رو به فروپاشی می رود نزدیک نبودیم. در داخل شاهد جوشش اعتراضات هستیم که نقش عمده یی را در سرنگون شدن دیکتاتورها ایفا می کند اما شرایط بین المللی هم نیاز است که با تغییر سیاست امریکا در برابر رژیم و همچنین مواضع فرانسه در قبال آخوندها شاهدیم که این شرایط نیز آماده میشود. دومینیک لوفور در ادامه گفت:

 

دومینیک لوفور – نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه

دیکتاتوری فرو می‌پاشد و از داخل فرو می‌پاشد. البته شرط بین‌المللی لازم است. حرف و حدیث روی رفتار و سیاست پرزیدنت ترامپ زیاد است،

ولی سیاست قاطعیت شدید پرزیدنت ترامپ نسبت به رژیم ایران دارد محصول می‌دهد. این سیاست همراه است امروز با شرایطی که برای بسیاری از ماها بیانگر مسیر طی شده است. البته پانزده سال طول کشید ولی به هر حال این مسیر پیموده شد چون پانزده سال پیش جنبش شما در لیست سازمانهای تروریستی بود و پانزده سال بعد، این سرویسهای اطلاعات رژیم ایران هستند که در این لیست گنجانده شده‌اند. به نظر من این تحولی است که نشانگر این است که تاریخ در سمت درست حرکت می‌کند،

 

دومینیک لوفور با یادآوری اقدامات شخصیتهای سیاسی این کشور در دفاع از مجاهدان اشرفی خواستار قاطعیت در برابر رژیم آخوندی شد و افزود:

فشارهای بین‌المللی باید بر رژیم اعمال شود و من امروز از موضع فرانسه خوشنود هستم.

این به مردم ایران امید خواهد داد تا بپاخیزند.

 

ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس سخنران دیگر گردهمایی بمناسبت آغاز سال نو میلادی در اورسوراواز بود. وی با مرور وقایع سال 2018، به نمایشگاههایی که به مناسبت سی امین سالگرد قتل عام سال 67 در تعدادی از شهرداریهای مناطق مختلف پاریس برگزار شده بود، اشاره کرد و گفت:

 

ژان فرانسوا لوگاره-شهردار منطقه یک پاریس

سی‌امین سالگرد قتل عام ۱۹۸۸ تکاندهنده بود. سی سال انکار، سی سال مخفیکاری، سی سال دروغ و با وجود اینکه زمان خیلی از چیزها را به فراموشی می‌سپارد، به شکل خارق‌العاده‌ای از دل پوچی شهادتها بیرون می‌زند و امکان دیدن چهره‌های شهدا و تصور آنچه بر آنان گذشت و معنی دادن به فداکاری آنها را محیا می‌سازد، حتی امروز.

 

شهردار لوگاره با یادآوری توطئه شکست خورده رژیم علیه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، مشاهداتش از اشرف 3 و دیدار با رزمندگان آزادی را بازگو کرد.

وی با ابراز شگفتی از پیشرفتها در اشرف 3 و استمرار اعتراض و خیزشها در شهرهای مختلف، برهمبستگی شهرداران و منتخبان فرانسوی با مقاومت و قیام مردم ایران تاکید کرد و برای ابراز این حمایت و همبستگی، منتخبان و شهرداران حاضر در گردهمایی را برای حضور بر روی سن فراخواند. وی گفت:

 

 

ژان فرانسوا لوگاره-شهردار منطقه یک پاریس

ما در همبستگیمان شریک هستیم. برای همین در اینجا گرد هم آمده‌ایم تا بار دیگر حمایت بازگشت‌ناپذیر خودمان را ابراز کنیم ، چون ما از یک محتوای واحد آزادی دفاع می‌کنیم، از یک محتوای واحد دموکراسی دفاع می‌کنیم.

بنا بر این از شهرداران عضو کمیته دعوت می‌کنم که به من بر روی سن بپیوندند چون ما همگی بسیج شده‌ایم...

می‌خواهم بگویم که صدای من صدای همه منتخبین مردم و همه شهرداران فرانسه است و همگی در این آرزو سهیم هستند که سال ۲۰۱۹ سال آزادی برای مردم ایران باشد،‌سال آزادی و دموکراسی در ایران. به امید اینکه با همین ترکیب و با گسترش بیشتر به زودی در تهران هم را بازیابیم. زنده باد سال ۲۰۱۹. زنده‌باد ایران آزاد.

 

 

ژان پیر مولر شهردار مانی آن وکسن سخنران دیگر این گردهمایی، با اشاره به سوء استفاده رژیم آخوندی از اعتراضات اخیر در فرانسه، سرکوب مردم ایران توسط دیکتاتوری مذهبی حاکم را برشمرد و گوشه هایی که ستم و سرکوبی که مردم ایران در دو دیکتاتوری شاه و شیخ متحمل شده اند را تشریح کرد.

ژان پیر مولر در ادامه افزود:

 

ژان پیر مولر – شهردار مانی آن وکسن

خانم رئیس‌جمهور شما و دوستان مجاهد ما دهه‌های متوالی تحت حکومت دیکتاتوری بوده اید. دیکتاتوری شاه و بعد از آن دیکتاتوری آخوندها . دیکتاتوری حکومت محمد رضا پهلوی است با همان ساواکی که دستگیر می‌کرد، شکنجه می‌کرد، می‌ربود و می‌کُشت. به این می‌گویند دیکتاتوری. دیکتاتوری عبارت است از مردمی که فاقد آزادی هستند، گشنه‌اند و نان ندارند در حالیکه همزمان به شکل شنیعی، واقعا شنیع، در سال ۱۹۷۱ جشنهای ۲۵۰۰ ساله پرسپولیس در برابر دیدگان جهانیان برگزار شدند.

دیکتاتوری حکومت آخوندهاست. عدم مساوات زن و مرد است، پلیس مذهبی است، پلیس سیاسی است، حکومت آخوندی است که یک خطر است، باعث رنج مردم ایران از زن و مرد، از سالهای متوالی است، خطری است برای صلح، خطری است برای کل جهان

دیکتاتوی به این می‌گویند: به شاه و حکومت آخوندها.

 

آرزو دارم که سال ۲۰۱۹ سال زیر و رویی در ایران باشد تا همچنانکه سخنرانان دیگر قبل از من گفتند شاهد برعهده گرفتن مسئولیت حکومت توسط تنها آلترناتیو قابل اعتبار باشیم یعنی آلترناتیوی که مال شماست، خانم رئیس‌جمهور، چون آنچه شما به مردم ایران ارائه می‌دهید همان چیزی است که همه دموکراتها و شیفتگان آزادی می‌خواهند. چند روز پیش وزیر خارجه آمریکا یکبار دیگر این را تکرار کرد؛ مایک پمپئو در قاهره یکبار دیگر تکرار کرد که مردم ایران حق دستیابی به آزادی را دارند، حق مقاومت دارند و همچنانکه می‌دانید ما همیشه در کنار شما خواهیم بود، چون فرهنگ و بصیرتی که ایران نماد آن است در شما نمود عینی می‌یابد و نه در حکومت آخوندها که تنها سرنوشت در انتظارش این است که هر چه سریعتر در سال ۲۰۱۹ از ایران رخت بر بندد. ایران، ایران شماست، ایران ماست. سال ۲۰۱۹ را به همگی تبریک می‌گویم.
لطفا به اشتراک بگذارید: