تاثیر تحریمات آمریکا بر رژیم ایران و صادرات نفتی آن- گزارش

تاثیر تحریمات آمریکا بر رژیم ایران و صادرات نفتی آن- گزارش


فایننشال تایمز گزارش داد: آمار و ارقام نشان میدهند تحریمهای ایالات متحده ضربه جدی به صادرات نفت رژیم ایران وارد کرده است.

آمار و ارقام ماه دسامبر (آذر ماه) نشان میدهد که :

صادرات نفت ایران به یک میلیون و صدهزار بشکه در روز سقوط کرده که در مقایسه با بهار امسال ۶۰درصد کاهش نشان می‌دهد.

فایننشال تایمز افزود: اکنون دو ماه بعد از دور جدید تحریمها معامله‌گران نفت ضربات وارده از تحریمهای نفتی را لمس می‌کنند.

گزارشی داریم در باره درماندگی رژیم در گرداب تحریمها و انزوای فزاینده بین المللی که توجه شم ارا به آن جلب می کنیم:

سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی، در باره موج ضرباتی که کشتی درهم شکسته خلافت ارتجاع حاکم برایران و سیاست جنگ افروزی و تروریسم آن را در گرداب بحرانها درهم می کوبد، نوشت: « اخراج دیپلمات های ایرانی از تیرانا، برگزاری نشست ضد نظام ۱۴و ۱۳ فوریه در ورشوی لهستان به موازات ایران هراسی های اخیر دانمارک و هلند، عدم پذیرش میزبانی دفتر SPV در وین، تحریم های اخیر قاره سبز علیه ایران در کنار تلاش هم زمان اتحادیه اروپا برای پیشبرد فعالیت ها در خصوص عملیاتی کردن سازوکار ویژه مالی، شرایط پیچده و حتی متناقضی را از رفتار اروپایی ها در قبال ایران به دست می دهد».

روزنامة حکومتی جهان صنعت هم در روز ۲۵دی، با اشاره به اجلاس آتی ورشو می نویسد: «نشست ورشو را باید پاسخی به این نیاز واشگتن دانست تا بتواند با ورود به اختلافات اروپا، مساله ایران را بین‌المللی و عمق شکاف در اتحادیه اروپا را عمیق‌تر کند. هدف غایی این تلاش واشنگتن مانع‌تراشی برای اروپا در مساله سازوکار مالی است».

دراین میان ، سازوکارمالی اروپا در درون رژیم که تا به حال اسباب «امیددرمانی» بود، با اعلام اجلاس ورشو این مصرف خود راهم از دست داده و مزید بر سرخوردگی و احساس بن بست شده است.

آخوند ذوالنور رئیس کمیتة هسته‌یی مجلس ارتجاع با سرخوردگی از دخیل بستن حکومت آخوندی به اروپا گفت:«اروپا و آمریکا دو روی یک سکه هستند، تشخیص جمهوری اسلامی، فعلا این است که با اروپایی‌ها گفت‌وگو کرده و جلو رویم تا شاید اتفاقی چون ایجاد SPV رخ دهد».

کمال خرازی گماشتة خامنه‌ای به عنوان« رییس شورای راهبردی روابط خارجی» نظام نیز با ابراز نگرانی از پیامد اجلاس ورشو گفت: « آمریکا منافع ملی لهستان را به گروگان گرفته است» وی با اشاره به متوقف ماندن سازوکارمالی اروپا افزود: «نظام انتظار داشت اتحادیه اروپا به‌عنوان یک‌طرف توافق هسته‌ای اقدام عملی داشته باشد اما آن‌ها تاکنون تحت‌فشار آمریکا کاری نکرده‌اند».

کیهان خامنه‌ای هم در روز 26دی نوشت:«رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق تهران با انتقاد از روند اجرایی شدن کانال مالی وعده داده شده اروپا مطرح کرد؛ SPV یعنی هیچ! – در اتحادیه اروپا هیچ کشوری میزبانی SPV را نپدیرفته است و نمی دانند با چه مکانیزمی باید آنرا اجرا کنند».

 
لطفا به اشتراک بگذارید: