حملات هدفمند هکرهای رژیم ایران درکشورهای دیگر

  حملات هدفمند هکرهای رژیم ایران درکشورهای دیگر-۲۰دقیقه-۲۶دی


 

هکرهای رژیم ایران اخیرا به شدت مشغول مجموعه ای از حملات هدفمند در خارج از کشور وخاورمیانه بودند . شرکت امنیت اطلاعات فایر آی که پیشتر با رژیم ایران در ارتباط بوده طی گزارشی از جزئیات یک کارزار گسترده اطلاعاتی ، از سرقت داده هایی ،که طی دو سال گذشته انجام شده پرده برداشته است  

محققان شرکت فایر آی می گویند اهداف و نوع داده های به سرقت رفته، با منافع جاسوسی دولت ایران سازگار است ، و هر کس که در پشت این حملات گسترده قرار دارد، اکنون گنجینه ای عظیم از اطلاعاتی دارد که می تواند حملات سایبری آینده را تغذیه کند.

بن رید ، مدیر ارشد تجزیه و تحلیل جاسوسی سایبری در شرکت فایر آی می گوید: " علائم نشان میدهد این کار با آنچه از ایران پیش ازاین دیده بودیم همخوان ا ست

 برای تخلیه داده های با حساسیت بالا ،مهاجمان از تکنیک های شناخته شده ای بنام دی ان اس ربوده شده از دهها هدف استفاده می کنند. در این روش از نقاط ضعف پروتکل های پایه ای اینترنت استفاده می شود تا اطلاعات را به سمت مهاجمان هدایت کند .

هنگامی که شما با استفاده از یک سرویس دهنده وب یا مرورگر، به یک وبسایت وصل می شوید ، محتوای درست را از وب سرور مورد نظربدلیل فرایندی ، در پشت صحنه بنام «سیستم نام دامنه» ، دریافت می کنید. اساسا نسخه اینترنتی جستجوهای دفترچه تلفن، سرورهای مسیری را که یک مرورگر یا سرویس دهنده برای ارتباط با مقصد مورد نظر خود نیاز دارد را نشان می دهد.

اگرشما شماره های دیگر را در دفترچه تلفن خود تان تغییر دهید یا زیرساختها را دستکاری کنید، تعداد زیادی ازشماره های دیگر نیز روی خط شما زنگ می زنند، بدون اینکه اهداف متوجه شوند که اشتباهی رخ داده شما می توانید روی تمام انواع تماس ها شنود بگذارید .

در زمینه دزدی گسترده دی ان اس ها ، شرکت فایرآی متوجه شد که هکرها از ژانویه ۲۰۱۷ برای ردیابی اطلاعات ایمیلی، نام های کاربری، رمزهای عبور و اطلاعات سازمانها و دامین وبسایتها ، رکورد دی ان اس ها را دستکاری کرده اند .

طی پنج سال گذشته هکرهای ایرانی بطور پیوسته ، عملیات جمع آوری اطلاعات دیجیتال شان را با هدف قرار دادن همه چیز از اطلاعات دولتی گرفته ، تا مالکیت معنوی بر داده ها و تحقیقات دانشگاه ها ، را افزایش داده اند.
لطفا به اشتراک بگذارید: