حزب‌الله لبنان و اتهام ترور و قاچاق مواد مخدر

حزب‌الله لبنان و اتهام ترور و قاچاق مواد مخدر-۲۰دقیقه-۲۸دی


 

یک روزنامه آلمانی در گزارش مفصلی به فعالیت حزب‌الله لبنان در زمینه تروریسم و مواد مخدر پرداخته است. در این گزارش فعالیت بخش های سیاسی و اقتصادی حزب‌الله در آلمان مورد بررسی قرار گرفته است:

روزنامه‌ آلمانی "دی ولت" پیرامون فعالیت‌های حزب‌الله و طرفداران آن که روز سه‌شنبه، ۲۵ دی (۱۵ ژانویه) منتشر شد با شرح حضور شیعیان لبنانی در مسجد المصطفی در شهر برمن آلمان آغاز می‌شود.

به گفته‌ی گزارشگران "دی‌ ولت"، این مسجد محل تجمع عناصر حزب‌الله لبنان به‌شمار می‌رود و سازمان امنیت داخلی آلمان آن را زیر نظر دارد.

"دی ولت" می‌نویسد: «حزب‌الله چیزی بیش از یک گروه سیاسی و شاخه‌ی مسلح آن است، و در قالب یک شبکه‌ی جنایی در زمینه‌ی قاچاق مواد مخدر و اسلحه در سراسر جهان، از جمله در آلمان فعال است.

گزارشگران "دی‌ ولت" تاکید کرده‌اند که حزب‌الله در آلمان به ایجاد ساختار سازمانی خود مشغول است و برای این منظور از انجمن‌های مساجد استفاده می‌کند.

در گزارش "دی ولت" به نقل از منابع مطلع آمده است که آزادی عمل حزب‌الله در آلمان امکان فروش مواد مخدر و پولشویی برای آنها را فراهم کرده است.

آلمان به دلیل روابط با ایران از ممنوع‌ کردن فعالیت‌های حزب‌الله سر باز می‌زند. رژیم ایران مهم‌ترین پشتیبان حزب‌الله است و این برای آلمان خوشایند نیست که فعالیت هم‌پیمانان رژیم ایران در این کشور به‌طور کلی ممنوع شود.

ناتان سیلز، هماهنگ‌کننده مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجه آمریکا، بارها رژیم ایران را به پرداخت سالانه ۷۰۰ میلیون دلار به حزب‌الله لبنان متهم کرده است.

 نشریه آمریکایی "پولیتیکو" در گزارشی که در دسامبر ۲۰۱۷ منتشر کرد اعلام کرد دولت اوباما به دلیل رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران، در تحقیقات اداره مبارزه با مواد مخدر در چهارچوب این پروژه مانع ایجاد کرده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: