مایک پمپئو: آمریکا استراتژی مقابله با رژیم ایران را تغییر نداده است

 مایک پمپئو: آمریکا استراتژی مقابله با رژیم ایران را تغییر نداده است-۲۰دقیقه-۲۸دی


 

وزیر خارجه آمریکا تا 15 ژانویه 2019 از اردن، مصر، بحرین، امارات عری متحده، قطر، عربستان‌سعودی، عمان و کویت دیدار کرد. پمپئو در آغاز این سفر در حساب توئیترش نوشت: به منظور ارسال پیامی واضح به دوستان و شرکایمان در خاورمیانه مبنی بر اینکه آمریکا به این منطقه، شکست داعش و مقابله با فعالیت‌های بی ثبات کننده رژیم ایران متعهد است، راهی خاورمیانه شدم.

گزارشی از تلویزیون سی ان بی سی

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال شبکه سی ان بی سی که اهداف این سفر چیست گفت

 ما به کارهایی که مورد نیاز حفاظت از مردم آمریکا و تضمین ثبات خاورمیانه است ، ادامه خواهیم داد .

وی در ارتباط با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت میخواهیم اطمینان پیدا کنیم که این کشورها معنی خروج سربازان آمریکایی از سوریه را فهم کرده اند ولی هیچ تغییری در تعهد ما به شکست داعش وجود ندارد. هیچ تغییری در استراتژی ما برای مقابله با رژیم ایران وجود ندارد.

 آمریکا هنوز به مقابله با نفوذ شرورانه رژیم ایران و فعالیت ها و خطراتی که این رژیم برای جهان ایجاد می کند متعهد است .

هیچ تغییری وجود نداد. مایک پمپئو افزود این خروج یک تاکتیک است ، ما قرار است ۲۰۰۰سرباز آمریکایی را از سوریه بیرون بکشیم ولی ماموریت و هدفی که طی ۲۴ ماه درگیرآن بوده ایم بطورکامل باقی می ماند. برای همین است که عازم آنجا هستیم.

شبکه سی ان بی سی در سؤال دیگری پرسید:‌ شما به بازدید ازبسیاری از کشورها ازاردن، مصر، بحرین ،امارات، قطر، عربستان سعودی عمان و کویت اشاره کردید. آیا این سفری علیه ایران است؟

مایک پمپئوپاسخ داد : تکرار می کنم.ما خواستار چیزهای خوبی برای مردم ایران هستیم.

این ماموریت دولت رئیس جمهور ترامپ بوده است.

ما خواستار آن هستیم که مردم ایران صدایی داشته باشند که بتوانند با فعالیتهای افراطی این رژیم مقابله کرده و خطرهای این رژیم را متوقف کنند و به صراحت بگویم خطری که با پول و جان مردم ایران هزینه شده تا این سیاست ها به اجرا در آید، باید متوقف شود

وزیر خارجه آمریکا در ادامه از تشکیل ائتلافی شامل کشورهای اروپایی و آسیایی علیه رژیم ایران خبر داد و گفت این کشورها بدانند بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان باید فعالیتهایش را متوقف کند

وزارتخارجه آمریکا-مصاحبه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با شبکه...
لطفا به اشتراک بگذارید: