برایان هوک :نخواهیم گذاشت رژیم ایران یمن را مانند لبنان کند

 برایان هوک :نخواهیم گذاشت رژیم ایران یمن را مانند لبنان کند-۲۰دقیقه-۳۰دی


برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم ایران در وزارت‌خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه انگلیسی گفت واشنگتن برای جلوگیری از تبدیل یمن به لبنان دیگر توسط رژیم ایران، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. گزارشی از تلویزیون سی‌ان‌.بی.سی

برایان هوک در راستای سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از قصد واشنگتن برای خروج رژیم ایران و گروه‌های وابسته به آن از سوریه خبر داد.

 او در مصاحبه با سی ان بی سی گفت: «ما به این فکر می‌کنیم که اگر همگی در منطقه همکاری کنیم و دیپلماسی‌ را آن‌ طوری طراحی کنیم که می‌خواهیم، می‌توانیم از شر تمامی نیروهای تحت کنترل ایران خارج شویم. اجازه نمی‌دهیم آنها در سوریه همان کاری را که در لبنان کردند انجام دهند. +

 ما جلوی کمک‌ برای بازسازی سوریه را خواهیم گرفت. ابزارهای متعددی برای رسیدن به آن هدف در اختیار داریم

برایان هوک پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی سیاست آمریکا درباره وارد کردن حداکثر فشار بر رژیم ایران برای تغییر رفتار این رژیم را تشریح کرد.

 او خاطرنشان کرد که تجاوزات رژیم ایران و تسلیحات و تجهیزات ارسالی اش برای گروه‌های تروریستی در شش ماه اخیر از جمله در یمن بیشتر شده است.

 این رژیم بیش از ۸میلیارد دلار به بشار اسد و صدها میلیون دلار به حزب‌الله لبنان و حماس داده است. کما این‌که ارتش افغانستان موشکهای رژیم ایران را از طالبان به غنیمت گرفته است. رژیم ایران گفته است که برای انقلاب در بحرین سوخت رسانی می کند .

 برایان هوک افزود رسانه‌ها نقش رژیم ایران در یمن را کمرنگ می‌کنند در حالیکه این رژیم است که به حوثیها کمک مالی و نظامی می‌کند. ما نمی‌توانیم شاهد یک حزب‌الله دیگر در یمن باشیم. کما این‌که در لبنان بیش از صد هزار موشک در زرادخانه اش دارد. ما نمی‌توانیم شاهد لبنانیزه شدن یمن باشیم. ما باید از کوبیده شدن میخ رژیم ایران در یمن جلوگیری کنیم.ما کار می‌کنیم تا پیشروی رژیم ایران و دست نشاندگانش را متوقف کنیم.
لطفا به اشتراک بگذارید: