بن‌بست ایران در صادرات نفت

 بن‌بست ایران در صادرات نفت -۲۰دقیقه-۳۰دی


بحرانهای اقتصادی رژیم که تماما ناشی از اقتصاد بر پایه نفت است این روزها هر چه شعله ورتر شده است. سرکردگان رژیم اذعان می کنند که در سایه تحریم های آمریکا در فروش نفت به مشکل برخورده اند

رژیم می‌گوید برای فروش نفت به مشکل برخورده و میزان صادراتش به دلیل تحریم به شدت کاهش یافته است.

محمد باقر نوبخت، معاون حسن روحانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه رژیم روز پنج‌شنبه با اشاره به این که «کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند» گفت: «در حوزه صادرات نفتی به شدت دچار مشکل هستیم به گونه‌ای که از صادرات ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت در روز در سال ۱۳۹۷ به شدت فاصله گرفته‌ایم. ۴۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال جاری پیش بینی شده بود »

این کارگزار رژیم در آخرین برنامه سفر خود به جنوب استان کرمان افزود: «فقط توانسته‌ایم در سال جاری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر کنیم که نه تنها با مشکل مقدار کم فروش نفت مواجه‌ایم بلکه امکان انتقال ارز حاصل از فروش نفت به داخل کشور را نیز نداشته یا به سختی انجام می‌شود».

این نخستین بار است که یک مقام رسمی رژیم به تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد این کشور در چنین ابعادی اعتراف می‌کند. از آغاز دور تازه تحریم‌های آمریکا سرکردگان رژیم آشکارا از توان خود برای «دور زدن» تحریم و فروش نفت سخن گفته‌اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه رژیم می گوید در شرایط سختی از لحاظ بین‌المللی قرار گرفته‌ایم . اگر امشب با فردی مذاکره می‌کنیم فردا دشمنان ما به سراغ او می روند و وی را تهدید می کنند

 
لطفا به اشتراک بگذارید: