مرگ تدریجی معدنچیان ایران - مجله اجتماعی، اقتصادی

مرگ تدریجی معدنچیان ایران - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۷۶

بینندگان عزیز سلام برشما ، سلامی بی پایان تا دمیدن سپهر آزادی در میهن اسیرمون ایران ، ایرانی که نام وتاریخ وتمدنش یادآور دلاوریها وسلحشوری مردمی است که هرگز تن به ضحاکهای زمان ندادن وهمیشه پرچم کاوه‌ها رو برافراشته نگهداشتن .با امید به پایان یافتن دردها و رنجهای مردم ایران و پیروزی و آزادی ایرانمون ، برنامه امروز را شروع میکنیم . در برنامه امروز اخبار وگزارشهایی از بحرانهای حاد اجتماعی رو براتون تهیه کردیم که هر کدام برگی از کارنامه ننگین رژیم ولایت فقیه . با ما ودیگر تهیه کنندگان این شماره از مجله، همراه باشید.

اخبار:


کسری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال ۹۸ رژیم


روزنامه حکومتی مردم سالاری: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی با عنوان «بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور ضمن پیش بینی محقق نشدن حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی دولت که در لایحه بودجه سال آینده درنظر گرفته شده است، بر ضرورت ایجاد منابع جدید درآمدی و مدیریت هزینه ها تاکید کرد.

چشم انداز تعطیلی صادرات در سال ۹۸


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی رژیم در تهران: صادرات در حال حرکت به سمت تعطیلی است و بر این اساس، پیش‌بینی ما این است که فصل بهار ۹۸ را یک فصل بسیار سخت برای اقتصاد ایران خواهد بود.

بانک مرکزی تورم بالای ۴۰ درصد را کتمان می‌کند


رسانه حکومتی اقتصاد ۲۴: در اقتصادی که نقدینگی در آن همچنان رو به رشد است و افزایش نرخ ارز و تورم را با خود همراه دارد، نمی‌توان چشم‌انداز مثبتی از بازار اقتصادی کشور ارائه داد و به اصلاحات ساختاری امیدوار بود. آن‌طور که رییس کل بانک مرکزی نیز می‌گوید، 30 درصد قدرت خرید مردم به واسطه رشد تورم از بین رفته است. این موضوع به معنای آن است که تورم در شرایط کنونی به بالاتر از 40 درصد رسیده که بانک مرکزی از اعلام نرخ آن خودداری می‌کند.

غارت و چپاول کارگزاران حکومتی به اسم صادرات


یک کارشناس اقتصادی رژیم: در حال حاضر گندم، جو و ذرت تراریخته از قرقیزستان وارد کشور می شود که به مقصد عراق یا سوریه ترانزیت شود اما سودجویان این گندم درجه سه ای که از قرقیزستان وارد می شود و مصرف دامی دارد را در ایران خالی می کنند و به جای آن گندم درجه یک بار می زنند و صادر می کنند. قیمت هر کیلو گندم ایران در بورس کالا 900 تومان است که در بازار عراق کیلویی 4 هزار تومان است. در بازار گوشت ، مرغ و .. نیز به همین صورت است، افراد دلار 4 هزار تومانی می گیرند و بعد همان کالا را با دلار 10 هزار تومانی صادر می کنند

سودهای هنگفت و نجومی سپرده گذاران حکومتی در بانکها


یک کارشناس اقتصادی رژیم: ۲۴۰ هزار میلیارد تومان بدون کار، تلاش و ریسک و بدون الزام به پرداخت مالیات، نصیب یک درصد جامعه می‌شود و طبیعی‌ست که این توزیع ناعادلانه ثروت، موجب یک شکاف عمیق طبقاتیِ تشدید شونده است.

چوب حراج به ثمن بخس یا غارت و دزدی این است خصوصی سازی تحت حکومت ملاها


رئیس ارگان حکومتی دیده‌بان شفافیت و عدالت: سازمان خصوصی‌سازی به جای اینکه برند یک کارخانه را به فروش بگذارد، اجزایی مثل زمین، ماشین‌آلات و غیره را قیمت‌گذاری می‌کند و متاسفانه در بسیاری از واگذاری‌ها حتی پایین‌تر از بهای زمین و متعلقات کارخانه به فروش می‌رساند.

تولید کنندگان پوشاک بدلیل گرانی و فقر مردم با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند


رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان: نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که مردم دیگر قدرت خرید سابق را ندارند. به وضوح شاهد هستیم قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته چند برابر کاهش پیدا کرده به طوری که درآمد عمده تهرانی‌ها الان فقط برای تامین هزینه‌های خورد و خوراک کفاف می‌دهد و دیگر پولی برای پوشاک نمی‌ماند.همین عامل باعث شده که امروز تولیدکنندگان پوشاک با 30 درصد ظرفیت کار کنند.

بیش از ۳ تا ۴ هزار نفر از پرسنل مراکز اسقاط خودرو در آستانه بیکاری قرار دارند.


عضو کمیسیون عمران مجلس ارتجاع: مراکز اسقاط خودرو در وضعیت بحرانی قرار دارند و این مسئله اشتغال هزاران نفر از کارگران و پرسنل این مراکز را به خطر انداخته است.

...........................................
گزارش اول « مرگ تدریجی معدنچیان در رژیم آخوندی »


گزارشی داریم از مرگ تدریجی معدنچیان در رژیم آخوندی ، کارگرانی که برای گذران زندگی خود ناچارند در فلاکت‌بارترین شرایط به کاری پرمشقت بپردازند؛ بله ۱۶ساعت کار طاقت فرسا برای مزدی ناچیز وبدون آینده ای برای خانواده هاشون ، تازه به قول یکی از همین کارگران معدن : « ما هر روز که به داخل معدن می‌رویم، خودمان این کار را می‌کنیم؛ اما بیرون آمدنمان از معدن دست خودمان نیست، » توجهتون و به گزارشی در این زمینه جلب میکنم

.........................................
گزارش دوم « آوارگان بی خانه در شهرری و مسکن خواران حکومتی در بانکها »


ابعاد عظیم و بی‌سابقه حاشیه‌نشینی یکی از بحرانهای هولناکی است که امروز میهن اسیرمان را از هر سو در گرداب فقر و خانه‌خرابی فرو برده است تا جاییکه رئیس به اصطلاح موسسه مطالعات وتحقیقات دانشگاه تهران اعتراف میکند که حاشیه نشینی در تهران به وخامت هند وکشورهای آمریکای لاتین خواهد رسید. بله دوستان : تن دادن به چنین زندگی فاجعه باری ماحصل سیاستهای خانمان‌سوز و وطن‌فروشانه دیکتاتوری غارت و چپاول آخوندها طی ۴دهه گذشته است. به گزارشی از حاشیه نشینی شهر ری توجه کنید .

...................................
گزارش سوم « گرانی دارو دستاورد حاکمیتی غارتگر »


«بیمه سلامت »و«تحول سلامت » ، ترفندهایی که آخوند روحانی برای سرگرم کردن مردم هر روزبه زبان میآره وفقط سوژه طنز رسانه های حکومتی ودعواهای باندی خودشون برای چپاول بیشترمیشه. رژیمی که عاجز از بیشمار درد هایی است که خودش مسبب اصلی آن بوده است چطور میتونه اصلا حرفی از درمان وبهداشت برای مردم محروم بزنه . به گزارشی از وضعیت گرانی که این روزها تَبِش شهرها رو برداشته توجه کنید .

اشک کارگران ایران می‌ریزد – مجله اجتماعی، اقتصادی

کرمان:‌ ریزش معدن ذغال‌سنگ آب نیل، ۸کشته و مجروح بر جای گذاشت
لطفا به اشتراک بگذارید: