پمپئو مقابله با بدخواهی های رژیم ایران درصدر مذاکرات ما بود

پمپئو مقابله با بدخواهی های رژیم ایران درصدر مذاکرات ما بود-۲۰دقیقه-۳۰دی


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پس از سفری که به کشورهای منطقه انجام داد در ایستگاه نهایی از عربستان سعودی دیدن کرد . او پیش از ترک ریاض به خبرنگاران گفت مقابله با بدخواهی‌های رژیم ایران در منطقه در صدر مذاکرات ما بود. مشروح گفتگوهای او در سایت وزات خارجه آمریکا منتشر شده که به بخشی از آن نگاه می کنیم

مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا پس از پایان دیدارهایی که از کشورهای عربی داشت در ریاض به خبرنگاران گفت در جریان مذاکرات ، با مقامات این کشورها مقابله با بدخواهی‌های رژیم ایران در منطقه در صدر گفتگوهایش بوده است .

 سایت وزارت خارجه آمریکا در این رابطه نوشت وزیر خارجه گفته است «صلح در یمن و راه‌های محدود کردن حوثی‌هایی که رژیم ایران از آنها پشتیبانی می کند ، مقابله با تلاش‌های حزب‌الله (لبنان) و توافق بر سر نابودی کامل داعش» دیگر موارد گفت‌وگوهایش بوده است .

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که با دخالت‌های رژیم ایران در یمن و سوریه چه برنامه‌ای در دستور کار است، گفت: «هدف اصلی ما مقابله با هرگونه بنیاد گرایی ست. وقتی دقیق‌تر نگاه کنید، می‌بینید که این‌ها همه به نحوی به رژیم ایران مرتبط است

 شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در عراق، نیروهای تحت حمایت این رژیم در سوریه، حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران و دیگر فعالیت‌های افراطی که در سراسر منطقه وجود دارد همگی به رژیم ایران ارتباط دارد

وزیر خارجه آمریکا گفت: «با ولیعهد عربستان در این موارد صحبت کردیم. در جریان صحبت‌ها عراق هم مطرح شد و من درخواست کمک برای عراق را هم مطرح کردم. ما عراقی مستقل را می‌خواهیم و یک راه مناسب ، همکاری‌های اقتصادی با این کشور است.

مایک پمپئو گفت: «در جریان این سفر در مورد این که به مردم ایران پیام دهیم که آمریکا به طور جدی خواهان تقویت آن‌ها است و می‌خواهد فرصت‌های مناسبی برای مردم ایران ایجاد کند، صحبت کردیم. همه این موارد در عربستان سعودی هم مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

در مورد این که چگونه می‌توان تاثیر شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق را کاهش داد وزیر خارجه آمریکا ، گفت: «تمامی مقاماتی که من با آن‌ها گفت‌وگو کردم، اتفاق نظر داشتند که باید به عراق کمک کرد تا استقلال خود را حفظ کند. رییس جمهور مصر، پادشاه اردن و رهبران امارات (متحده عربی) همه همین نظر را داشتند.»
لطفا به اشتراک بگذارید: