گزارش خبری:گوشه یی ازچپاول بودجه کشور-۲۹دی

گزارش خبری:گوشه یی ازچپاول بودجه کشور-۲۹دی


ماه گذشته جهانگیری معاون اول روحانی در یک سخنرانی گفته بود: «بودجه دولت تبدیل به گوشت قربانی شده» و این بار حسام‌الدین آشنا، مشاور آخوند حسن روحانی است که گوشه‌یی دیگر از به یغما بردن بودجه توسط باندهای مافیایی حاکم را برملا کرده و واکنشهای خشمگینانة بسیاری را برانگیخته است. گزارشی در این باره:

حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی در جریان جنگ باندی که در حال حاضر بر سر بودجه در جریان است، از به گروگان گرفته شدن بودجه کل کشور و چپاول آن توسط باندهای مافیایی قدرتمند سخنانی گفته که در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته است. وی در بخشی از این اظهارات گفته است:

«تجسم و تجسد واقعی نظام قدرت در کشور بودجه است. با شفاف کردن بودجه مردم و همگان می‌توانند بفهمند روابط قدرت در کشور چیست.

در طول زمان ردیفهای بود پادار شدند، پا پیدا کرده‌اند به قول بودجه‌ایها، یعنی اول یک کسی با لابی، با فشار، با تماس، با توافق، اومده و یک بندی در بودجه با کرده با عنوان کمک به فلان موسسه؛ توش هم اول اول ۱۰میلیون تومن گذاشته بودند؛‌۱۰میلیون تومن! یعنی هیچی! بعد به تدریج این رشد کرده،‌رشد کرده اومده؛ هر رئیس جمهوری فکر می‌کرده دوستانی داره ه باید تقویت بکنه، اومده با سازمان برنامه توافق کرده، اومده یک سازمانهایی رو با اسمهایی گذاشتد تو بودجه.

خب این بودجه‌یی که م الان باهش مواجه هستیم هر ردیفش پدر مادر داره؛ هر ردیفش یه قبیله پشتشه؛ حالا بعضیاش قبیله‌ش کوچکتره بعضیاش بزرگتره؛ ولی بعضی از قبیله‌هاش قبله هم دارند. بسیار بزرگ، بسیار قدرتمندند.

شما فقط جامعه‌المصطفی را می‌شناسید، هزار نهاد دیگر وجود دارند که اصلا اسمشان را هم نشنیدید».

آشنا در فاشگوییهای خود به نقش مجلس و اعضای مجلس در گرفتن بودجه برای نهادهایی که با اسامی مختلف بودجه را به غارت می‌برند اشاره کرد. اشاره‌یی که خشم برخی اعضای مجلس را برانگیخته است.

یکی از مهمترین واکنش‌ها متعلق به غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.
یکی از این واکنشها از سوی تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.

تاجگردون در اینستاگرام خود نوشت: «هر رئیس جمهور گویا باید یک مشایی داشته باشد. مشاور محترم رئیس جمهور بعد از شش سال از دوره رئیس جمهور، با دادن آدرس غلط به جامعه فرار به جلو می‌کنید. بودجه را دولت می‌دهد. شش سال هم آقای روحانی بودجه را به مجلس داد. هر آنچه که بخواهد می‌تواند در لایحه انجام دهد.»

تاجگردون در ادامه دولت را هم در این چپاولگری شریک دانسته و خطاب به آشنا می‌افزاید: «اگر جنایتی شده دولت فعلی را هم در این جنایت شریک بدانید».

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس نیز در واکنش به اظهارات آشنا در توئیتی نوشت: "آقای آشنا مدت‌هاست سعی دارد در مقام تئوریسین با انداختن تو در زمین دیگران ناکارآمدی خود و دوستانش را بر دوش دیگران بیاندازد.

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران هم در شمارة دیروز خود مشاور روحانی را زیر ضرب گرفت و اظهارات او را «عمیات فریب» توصیف کرد و نوشت: « چالش اصلی بودجه دولت بدهی بیش از ۵۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت است».

روزنامه وطن امروز (۱۷دی) هم متقابلا پتة دولت در چپاول بودجه را روی آب انداخته و می‌نویسد:


« از کل بودجه ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومانی کشور، تنها مبلغ ۴۵۰هزار میلیارد تومان بودجه عمومی محسوب می‌شود که نمایندگان بر سر آن در مجلس چک و چانه می‌زنند؛ چیزی کمتر از یک‌سوم کل بودجه! مابقی بودجه هم-یعنی چیزی حدود ۱۲۷۴ هزار میلیارد تومان- بودجه شرکت‌‌های دولتی است که اساسا در صحن مجلس مورد بحث و بررسی قرار نمی‌گیرد!

در مقابل برخی مهره‌های رژیم نیز از آشنا و اظهارات او دفاع کرده‌اند. از جمله مهدی پازوکی که به عنوان کارشناس اقتصادی و تحلیلگر مسائل بودجه در این باره به سایت حکومتی فرارو گفت:

« سخنان آقای آشنا درست است. پشت سر تصویب بودجه‌های غیر ضروری برخی نمایندگان مجلس، برخی چهره‌های با نفوذ سیاسی و مذهبی و برخی نهاد‌ها قرار دارند».
لطفا به اشتراک بگذارید: