آدم کینز پنگر:پنتاگون باید طرح تهاجم به رژیم ایران را داشته باشد

 آدم کینز پنگر:پنتاگون باید طرح تهاجم به رژیم ایران را داشته باشد-۲۰دقیقه-۱بهمن


مقاله وال استریت ژورنال در مورد درخواست جان بولتون از پنتاگون برای آماده کردن طرح تهاجم نظامی به رژیم ایران هنوز هم موضوع داغی در محافل آمریکایی و غربی است .

آدام کینزینگر عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید پنتاگون باید علاقمند باشد گزینه ها را بدون درز دادن آنها به مشاور امنیت ملی ارائه دهد. به گزارشی از فاکس نیوز نگاه کنیم

فاکس نیوز: برای بحث بیشتر درمورد ایران در این قسمت آدام کینزینگر نماینده کنگره از ایالت ایلی نوی با ماست

آیا این مسئولانه است که در صورت نیاز جان بولتون خواستار گزینه های نظامی برای حمله به رژیم ایران می شود؟

نماینده آدام کینزینگر:قطعاً انجام آن کار درستی است، من از این که کسی در پنتاگون این موضوع را درز داده است دلسرد شدم.

مشاور امنیت ملی باید بتواند گزینه هایی را در دست داشته باشد، این به معنای این نیست که ما می خواهیم به ایران حمله کنیم ولی اگر این حملات خمپاره ای ادامه یابد یا شتاب بگیرد و اگر نیاز باشد در آینده زمانی در اقدامی دیگر حمله کرد، این موضوع مهمی است که باید به آن اشراف داشت.

پنتاگون باید علاقمند باشد گزینه ها را بدون درز دادن آنها و بدون آنکه واهمه داشته باشد به مشاور امنیت ملی ارائه دهد.

فکر می کنم عدم انجام آن از دیدگاه جان بولتون غیرمسئولانه خواهد بود زیرا اگر که ضرورت آن ایجاد شود شما باید روزهای متمادی را صرف طراحی آن کنید در حالی که میتوانید آنها را در دسترس داشته باشید.

فاکس نیوز: گزارشات حاکی از آن بود که خمپاره ها به منطقه سبز اصابت کرده که رد آنها به ایران و گروه های مورد حمایت ایران بر می گردد. یکی از مقامات آنرا اعلام جنگ خوانده ، شما آنرا چگونه توصیف می کنید؟

نماینده آدام کینزینگر:بله فکر می کنم می توان آنرا اعلام جنگ خواند و این به این معنا نیست که باید ما به جنگ با رژیم ایران برویم ولی داشتن این گزینه روی میز روشن می کند که اگر شما به ما حمله کنید به آمریکا یا به منافع ما حمله کنید بسادگی می تواند با واکنشی شدید مواجه شود.

ما ارتشی بزرگی داریم و ما توانایی انجام این کار را داریم . پنتاگون باید علاقمند به کار با رهبری غیر نظامی باشد .

اگر ما به دوران دولت اوباما بازگردیم می بینیم که آنها چند بار طرح های نظامی آماده کردندو انجام ندادند، البته افرادی خواهند گفت که آنها همین کار راهم نکردند و فکر می کنم هدف از مشاور امنیت ملی همین است که گزینه ها را برای رئیس جمهور روی میز قرار دهد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: