رویترز: کاسه صبر اروپا در برابر ایران درحال لبریز شدن است

رویترز: کاسه صبر اروپا در برابر ایران درحال لبریز شدن است-۲۰دقیقه-۱بهمن


در حالی که اتحادیه اروپا اعلام کرده برپایه درخواست چند کشور عضو اتحادیه از جمله دانمارک، هلند و فرانسه بخشی از وزارت اطلاعات و دو عامل این وزارتخانه به ‌نام‌های سعید ‌هاشمی مقدم و اسدالله اسدی را در فهرست تروریسم‌ اتحادیه اروپا قرار داده است، خبرگزاری رویترز از نزدیک شدن مواضع اروپا به آمریکا علیه رژیم خبر می ده

خبرگزاری رویترز در گزارشی تحلیلی از دیدار دیپلمات‌های اروپایی با عوامل رژیم در تهران نوشته است کاسه صبر اروپا در برابر رفتار رژیم ایران در حال لبریز شدن است و موضع آنها نیز به تدریج به موضع آمریکا نزدیک می‌شود.

این خبرگزاری از قول منابع دیپلماتیک اروپایی که هویت آنها را مشخص نکرده نوشته است سفرای فرانسه، بریتانیا، آلمان، دانمارک، هلند، و بلژیک روز ۸ ژانویه (هجدهم دی ماه جاری) در محل وزارت امور خارجه ایران در تهران با عناصر وزارت خارجه رژیم دیدار کرده اند.

دیپلمات‌های اروپایی‌ صراحتا این پیام را به تهران رساندند که اروپا دیگر آزمایش‌های موشکی بالستیکی و توطئه ترور در خاک اروپا را تحمل نخواهد کرد. طرفهای مذاکره جلسه را ترک کردند و در اتاق را به شدت به هم کوبیدند.

یک روز پس از این دیدار اتحادیه اروپا نخستین تحریم‌های خود علیه رژیم پس از توافق هسته‌ای سال ۱۳۹۴ را اعلام کرد.

به نوشته رویترز، این رویکرد اروپایی‌ها در برابر رفتار رژیم ، نشان از نزدیکی موضع آنها به موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست که اردیبهشت گذشته، به همین دلایل، تصمیم به خروج از توافق هسته‌ای با رژیم ایران گرفت.
لطفا به اشتراک بگذارید: