سازمان ملل: شبه نظامیان حوثی جنگ شان را با نفت ایران تامین ملی میکنند

  سازمان ملل: شبه نظامیان حوثی جنگ شان را با نفت ایران تامین ملی میکنند-۲۰دقیقه-۱بهمن


درحالی که گروههای شبه نظامی وابسته به رژیم ایران یکی پس از دیگری لیست گذاری تروریستی و افشا شده اند سازمان ملل متحد دست به افشاگری جدیدی زده است . خبرگزاری فرانسه به گزارش یک کمیته کارشناسی سازمان ملل متحد که از یمن دیدن کرده پرداخته و می گوید حوثی های وابسته به رژیم ایران از پول نفت ایران جنگ در یمن را تغذیه می کنند

کمیته کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند محموله های نفت ارسالی از بنادر ایران منبع تامین مالی برای شبه نظامیان حوثی در جنگ علیه دولت یمن است.

در این گزارش آمده است:‌ کمیته کارشناسان کشف کرده است که « این نفت در بنادر ایران تحت مدارک قلابی بارگیری میشود تا بازرسی محموله ها توسط سازمان ملل را دور بزنند.

خبرگزاری فرانسه افزود: در گزارش قبلی کارشناسان گفتند آنها در حال تحقیق در مورد ارسال نفت ماهانه از ایران برای شبه نظامیان حوثی به ارزش 30 میلیون دلار هستند...

کمیته کارشناسان سازمان ملل در گزارش نهایی خود در سال ۲۰۱۸ گفت « موفق به شناسائی تعدادی شرکتهای کوچک در یمن و خارج از یمن شده که بعنوان شرکتهای پوششی عمل میکنند و از مدارک جعلی برای مخفی نگه داشتن نفت دریافتی استفاده میکنند.

این گزارش اضافه کرد این نفت «برای بهره برداری اشخاص لیست گذاری شده‌ ای است که در لیست سیاه تحریم های سازمان ملل قرار دارند.

گزارش ۸۵ صفحه ئی که برای شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده میگوید ‌درآمد حاصل از فروش این نفت برای تامین مالی جنگ افروزی های شبه نظامیان حوثی بکار می رود .

این کارشناسان در گزارشات قبلی خود بعد از سفر به ریاض برای بازرسی از اجزای موشکهای شلیک شده به عربستان توسط حوثی ها به موضوع ارتباط این موشکهای با رژیم ایران اشاره کرده اند.

در گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد به حضور نظامی شبه نظامیان حوثی در شهر حدیده اشاره شده و پیشرفت نیروهای دولتی و ائتلاف عربی در مناطق مختلف یمن علیه حوثی ها بعنوان پیشرفتهای برجسته توصیف شده است .
لطفا به اشتراک بگذارید: