ژنرال جیمز جونز :تعهد ما نسبت به تهدید رژیم ایران قاطع است

  ژنرال جیمز جونز :تعهد ما نسبت به تهدید رژیم ایران قاطع است-۲۰دقیقه-۱ بهمن


ژنرال جیمز جونز مشاور سابق امنیت ملی آمریکا می گوید تعهد ما نسبت به منطقه و بطور مشخص پرداختن به تهدید رژیم ایران قاطع ، واقعی و خلل ناپذیر است. این ژنرال آمریکایی که از پرونده تروریستی رژیم ایران در منطقه و جهان بخوبی آگاهی دارد با اشاره به بی عملی دولت اوباما در قبال تهاجم شیمیایی اسد به مردم سوریه به تلویزیون سی ان بی سی گفت این سیاست مخرب باعث شده بود که همپیمانان ما در منطقه در مورد آمریکا به تردید بیفتند .

ژنرال جیمز جونز: تعهد ما نسبت به تهدید رژیم ایران قاطع و واقعی و خلل ناپذیر است

تلویزیون سی ان بی سی :در منصب مشاور امنیت ملی یکی از موضوعاتی که ماموریت شما بود استمرار حمایت از متحدان مان در خاورمیانه بود و به مفهومی دادن پیام ثبات بود، اکنون شما تا کجا نگرانید که می بینید ما مجدداً به دوران اوباما بازگشته ایم که دوستان مان در خاورمیانه می گویند در دنیای سیاست آمریکا در کجا قرار دارد؟

ژنرال جیمز جونز:..فکر نمی کنم ما به نقطه ای که به دوران دولت اوباما بازگشته باشیم. در آن دوره سیاست مخربی وجود داشت و باعث شد همسایگانمان در منطقه در مورد آمریکا به تردید افتادند و این به موضوعات مهم آسیا و به ناتوانی در پاسخگویی به تهدیدات مرزهای سرخ سوریه و غیره برمی گشت .

ما می توانیم بگوییم که دولت ترامپ در مجموع بطور عام در رابطه با این که چگونه به ایران و روسیه و تهدید داعش و غیره نگاه می کند، پیگیر بوده است.

من بسیار خوشبین هستم که تعهد ما نسبت به منطقه و بطور مشخص پرداختن به تهدید رژیم ایران قاطع و واقعی و خلل ناپذیر است.

تلویزیون سی ان بی سی :

بخش زیادی از پیام وزیر پمپئو این بود که تلاش می کرد به متحدان مان در مورد بیرون کشیدن از سوریه اطمینان دهد. او گفت که بر سر توافق با ترکیه برای حفاظت از کردها خوشبین است ولی براساس اظهارات اردوغان ، آیا شما هم خوشبین هستید ؟

ژنرال جیمز جونز: روابط میان ترکیه و آمریکا مدتهاست که با ناسازگاری همراه است که به چندین دولت پیشین بر می گردد. به نظر من ترکیه یک ضرورت ژئوپولیتیک است. از زاویه ناتو یک شریک است ولی من بدلیل آن که رئیس شورای آمریکا و ترکیه نیز هستم، تلاش می کنم مقامات ارشد هر دو دولت را در واشنگتن برای گفتگوهای دوستانه گردهم جمع کنم ،امیدواریم که این کار را در ماه آوریل انجام دهیم .
لطفا به اشتراک بگذارید: