گزارش خبری: تنش و وحشت دربن بستهای پایانی

گزارش خبری:تنش ووحشت دربن بستهای پایانی-۱ بهمن


درست در روزهایی که رژیم منتظر بود از سوی اتحادیه اروپا برایش راه نفسی باز شود، ضربه بزرگ و شوکه کننده تحریمهای اتحادیه اروپا علیه تروریسم رژیم ولایت فقیه، بن بستهای مرحلة پایانی و بی حاصلی آویختن به اروپا را بارز کرد و دیکتاتوری درمانده ولایت فقیه را به تنشهای هراس آلود و مرگباری مبتلا ساخت.

گزارش کوتاهی را از این تنشها و واکنشها ببینیم. رسانه های حکومتی روز۲۱ دی به نقل از رویتر نوشتند:

«پس از آن که رژیم ایران اعلام کرد، در هفته‌‌های آینده دو ماهواره با موشک‌های ساخت خود به مدار خواهد فرستاد، فرانسه خواستار توقف فوری همه فعالیت‌های مربوط به ساخت موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای توسط ایران شد».

قبل از فرانسه، آمریکا آزمایش موشکی رژیم را محکوم کرده و خواهان تشدید تحریمها شده بود.

خبرگزاری صداوسیمای رژیم باآوردن یک مهرة باند موتلفه سوز دل نظام از بی سرانجامی برجام و SPV را به نمایش گذاشت:

خبرگزاری صداوسیما- ۲۰ دی


موقعی که بحث اس.پی.وی مطرح شد اولین بار آقای هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان مطرح کرد ایشون اول که آومدن بحث اس.پی.وی را مطرح کردند ماشاهد بودیم که آمدند گفتند وقتش رسیده که ما یک سازوکار مستقل از آمریکا ایجاد کنیم تا بتونیم در نظام بین الملل با استناد به این سازوکار مانور بدیم بلافاصله بعد از دو ساعت یا سه ساعت خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان آمد اظهارات وزیر خارجه خودش را رد کرد و گفت ما سر برجام با ایالات متحدة آمریکا مواجهه نمی کنیم.

و بعدا هم خانم ترزامی اومد اینو اعلام کرد و خود آقای مکرون رییس جمهور فرانسه. که حالا به نقش فرانسه در این معادله مخصوصا بر سر اس.پی.وی اشاره میشه.

ببینید خانم ترزا می اومد خیلی صریح گفتش که ما بر سر موضوعاتی مثل برجام باید با آمریکا گفتگو کنیم نه اینکه بخواهیم مقابل آمریکا در بیایم. این نشون میده که از یک جهت ایالات متحده آمریکا تونسته سلطه خودش را بر اروپا تحمیل کنه،

و این خودش نشون میده که اتحادیه اروپا نه میخواد و نه می تونه این کار رو انجام بده.

 

از سوی دیگر به دنبال حملات مایک پمپئو وزیر امور خارجة آمریکا در مصر، به سیاستهای مماشات جویانة اوباما در قبال رژیم ایران و تاکیدش بر تشدید تحریم رژیم و پس از آنکه در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کرد:

آمریکا در نظر دارد میزبان اجلاس جهانی باتمرکز روی خاورمیانه و مشخصاً ایران در ماه آینده در لهستان باشد که شامل عنصر مهم اطمینان از عدم نفوذ بی ثبات کننده ایران می باشد».

در همین حال سخنگوی پریشانحال وزرات خارجة رژیم به صحنه آمد و حرفهایی زد که بیانگر غلط کردم گویی نسبت به سیاست های مداخله جویانه رژیم و سردرگمی و بن بست است.

تلویزیون رژیم- ۲۱دی


سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس وزیر امور خارجه آمریکا در قاهره گفت ایران همواره نشان داده است که خواهان همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان خود است. قاسمی گفت آمریکا در پی تفرقه افکنی در منطقه است که لزوم هوشیاری کشورهای منطقه را دو چندان می کند.

قاسمی افزود آمریکا از یک توافق جامع و مشروع که محصول مذاکره بود خارج شده و اکنون از اینکه نمی تواند جایگزینی برای آن پیدا کند دچار نوعی یاس و عصبانیت مزمن شده است.

این در حالی است که مقامات رژیم پی در پی اظهاراتشان در مورد برجام را تکذیب می‌کنند.

تلویزیون رژیم -۲۱ بهمن

برجام را به معیشت مردم گره زدیم تا هر طور شده توافق امضا شود. این نقل قول از آقای ظریف خیلی زود تکذیب شد. روابط عمومی وزارت خارجه در اطلاعیه گفته است به هیچ وجه چنین مضامینی در اظهارات ظریف وجود نداشته.
لطفا به اشتراک بگذارید: